Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var lägger jag in min fråga


Kongahälla

Rekommendera Poster

Frågan gäller Windows och var jag kan ladda ner Windows Installer Clean Up Utility. Jag hitar inte den (heller) på MS Download Center. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia! Men hur kunde jag missa länken, blind på båda ögonen? Skall pröva nästan med det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyget fungerade verkligen för mig!

Efter problemfri installation av verktyget kunde jag begära borttagning av installationsdata (Adobe Reader 8.1). Uppgiften slutfördes utan felmeddelande.
 
Jag kunde installera Adobe Reader 8.1 igen samt ta bort den (via kontrollpanelen).

Därefter installerade jag Adobe Reader 9.1 (det var under detta moment som det strulade till sig första gången när installerad v8.1 skulle tas bort). Readern funger och även uppdateringar annonseras och går att plocka in.

Jag tog installationsfilerna för Adobe Reader från cd-skivor från denna tidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra!

Eftersom det under året har upptäcks flera säkerhetshål i Adobe Reader så är det mycket viktigt att man har absolut senaste versionen och man kan inte lita på att CD-skivorna är så uppdaterade. Du bör alltså använda uppdateringsfunktionen i Hjälpmenyn (det är väl där den är?).

Pga av alla säkerhetshål i Adobe Reader så är det många PDF-filer i omlopp som försöker utnyttja säkerhetshålen för att få in skadliga program i datorn. Många byter därför PDF-läsare. Om många olika PDF-läsare används så blir det mindre intressant att försöka utnyttja säkerhetshål som bara finns i en av dem. Jag använder i första hand Sumatra PDF och i andra hand PDF-XChange Viewer. Sumatra är liten och mycket snabb och fungerar bra när man bara vill läsa en PDF-fil, medan PDF-XChange Viewer innehåller fler funktioner. Foxit Reader är en annan PDF-läsare, men den har blivit så vanlig att det sprids filer som försöker utnyttja säkerhetshålen i dess tidigare versioner också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...