Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-krångel


merch

Rekommendera Poster

Hej!

Av någon anledning tappar mitt vista 64 kontakten med USB-portarna, för efter ett tags fefritt användande slutar min externa hårddisk att fungera, och windows blir väldigt segt. Datorn vill ibland även formatera om hårddisken när jag sätter tillbaks den för att den avslutades fel. Jag har även en SD-kortplats som fungerar på samma sätt. fungerar bra stundtals men efter en stund så slutar den helt att fungera och datorn känner inte igen disken längre.
Varje gång den slutat fungera är en omstart den enda lösningen för att få tillbaks funktionaliteten igen.

Detta är väldigt irriterande och ohållbart!! någon som har någon aning om vad som kan vara fel? och hur jag kan fixa det? känns som det är ngn drivrutin som saknas, men jag vet verkligen inte vilken.

Datorn i övrigt: 6gb RAM, AMD Phenom quad core, Geforce 7900, XFX 750a (moderkort)

Hoppsa någon kan lista ut hur jag kan fortsätta!

tack
/Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hejsan

Jag har jagat samma problem ett tag och löste det på min maskin, Jag använder också 64 bitars versionen.
Kompisen har också samma problem och vi löste det båda genom att göra följande på hans wd passport disk. 

öppna min dator och välj den externa hårddisken.

Höger klicka på den och välj egenskaper.

Välj  tabben Maskinvara 

Se till så din hårddisk är markerad och klicka sedan på  egenskaper.

Välj sedan tabben principer.

Som standard är valet optimera för snabb bortagning i checkat. 

välj  optimera för prestanda

aktivera skriv cache för disken

aktivera avacerad prestanda om du har en extern strömkälla till din hårddisk, Jag hade ingen men kör detta val ändå.


Efter att jag hade gjort detta har jag aldrig tappat min USB disk.


Om det är så att du har detta valt redan på din dator. testa att klicka av avacerad prestanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...