Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omstart av Windows XP fungerar inte


cd1123

Rekommendera Poster

När jag klickar på omstart av Windows XP, stänger den ner allt, men "fastnar" i någon form av vänteläge, men startar inte om. Jag måste manuellt stänga av och sedan starta datorn igen.


Något förslag till åtgärd?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle testa stänga ner så många program som möjligt, låt windows filerna vara. du kan göra detta via akttivitetshanteraren - processer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem som okänd medlem skriver om.
Trött på att använda aktivitetshanteraren och ändå misslyckats med felsökning genom stänga ned program för program och se vilken som låser sig så har jag kört msconfig och tagit bort alla program i autostart, tänkte det kunde fungera med omstart då, men det är fortfarande som om windows bara stänger ned ett par program och stannar vid något och sedan ger upp en omstart och låter windows vara aktivt, har någon en bra felsökningsguide angående detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just vid den tidpunkt du försöker stänga av Windows.

Se till att avinstallera så många program som möjligt. Många program har ju saker igång som man inte kommer åt från Aktivitetshanteraren, t ex har antivirusprogram drivrutiner igång liksom all hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...