Just nu i M3-nätverket
Jump to content

WGA Windows Genuine Advantage

chrillen

Recommended Posts

har nyligen köpt en laptop m Windows i butik. Jag stör mig enormt på hur MS har tryckt in WGA i min dator och nu dagliga påminnelser om att jag måste autentisera mitt Windows. Jag har "äkta" och betald Windows men har nu, efter WGA, ingen lust att hjälpa MS i deras jakt på dom som inte har det. Hur gör jag för att ta bort det, utan att skapa framtida problem?

har nyligen köpt en laptop m Windows i butik. Jag stör mig enormt på hur MS har tryckt in WGA i min dator och nu dagliga påminnelser om att jag måste autentisera mitt Windows. Jag har "äkta" och betald Windows men har nu, efter WGA, ingen lust att hjälpa MS i deras jakt på dom som inte har det. Hur gör jag för att ta bort det, utan att skapa framtida problem?

Vissa få använadre som har en gilltig licens får meddelandet. Om du får problem ska du kontatka din återförsäljare eller Microsoft.

Guest ollemunter

Har man en äkta licens ska man väl slippa se detta. Men gör som Alexa föreslår om det inte går på annat legetimt sätt. Svara heller aldrig på frågor, från Microsoft såvida du inte vill hjälpa dom förstås.

Om du aktiverar och autensierar ditt Windows skall du inte behöva få upp det igen utom de gånger du besöker Microsoft Update manuellt.

Har du aktiverat ditt Windows?

Tack för svar! Jag böjer mig för överheten MS och har nu autentiserat/aktiverat mitt XP - jag hade ju ett "äkta" och betald programvara som jag fick med min nyinköpta laptop. Störde mig på "nag-waren" och sättet det trycktes på mig. Vill själv välja vilka program som installeras, och om jag ska registrera mig. Men livet går vidare.. Tack igen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...