Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att boota från CD??


Lelle1

Rekommendera Poster

Hej!
Jag skall blåsa min PC och installera om XP. Men när jag har ändrat "boot-ordningen" till CD, och sen kommer "press any key to boot from CD" så startar ändå lik förbannat XP. Jag har provat med att ta bort alla andra start-alternativ än CD men den startar ändå från disken!?!
Vad kan man göra??
Kan det ha någonting med att göra att Windos Genuine Advantage är aktiverat och "bråkar"?

Tacksam för ett snabbt svar!

M v h
Lelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett "liknande" fel på min dator. Om jag skall installera om Windows XP och vill starta datorn från C: reagerar min dator likadant som din. Om jag kopplar in ett annat tangentbord än det ordinarie så fungerar det. Fråga mig inte varför.


Mvh / Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Jag skall blåsa min PC och installera om XP. Men när jag har ändrat "boot-ordningen" till CD, och sen kommer "press any key to boot from CD" så startar ändå lik förbannat XP. Jag har provat med att ta bort alla andra start-alternativ än CD men den startar ändå från disken!?!
Vad kan man göra??
Kan det ha någonting med att göra att Windos Genuine Advantage är aktiverat och "bråkar"?

Tacksam för ett snabbt svar!

M v h
Lelle

Det brukar, som lidbranna är inne på, bero på att installationsprogrammet inte har stöd för tangentbordet. Det kan t ex inträffa med USB-anslutna tangentbord så det är bra att använda PS/2-anslutet i stället. Om man inte har något sådant så kan man kolla om det i BIOS-inställningarna finns en möjlighet att aktivera USB-stöd, kan t ex heta något med USB Legacy.

Windows är ju inte startat i det läget så Windows Genuine Advantage kan inte göra något.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...