Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype går inte att installera, kod 1618


Sim

Rekommendera Poster

Hej
När jag försöker installera Skype i en bärbar Dell. får jag felmeddelande:
"Skype-installationen misslyckadesdes; kod 1618. En annan installation är redan igång. Slutför den installationen innan du fortsätter med denna".

Jag vet inte vilken installation Skype talar om.
Jag har rensat registret med Win Optimizer, men det hjälper inte.
Tacksam för förslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Skype går att installera på olika sätt. Du tar hem filen eller så körs en installation direkt via webben. Själv föredrar jag att ladda hem programmet. Kan det vara så att Win Optimizer sabbat din dator, på något sätt. Jag skulle inte våga använda det programmet på mina datorer.

CCleaner är bättre när det gäller att städa och även rensa registret, på så vis sker ju en viss optimering. Sedan får man då och då defragmentera disken. Dessa optimeringar duger gott, för en modern dator, några andra känner jag inte till, förutom att man kanske behöver rensa cachminnet till webbläsaren ibland.

Du har inte haft Skype tidigare installerat och något blivit kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Olle och tack för svaret.
Win Optimizer 6.0 har fungerat jätte bra i en annan laptop i några år och jag installerade detta program i den aktuella laptopen EFTER det att Skype inte ville bli installerat, med förhoppning om att det skulle städa bort allt om Skype, som jag hade försökt att installera tidigare flera gånger utan framgång.

Frågan är vilken tidigare installation som Skype syftar på. Jag ska installera och köra även CCleaner för att se om det ska städa bort allt om Skype.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Cecilia!
En bra utförlig beskrivning på ett registerproblem. Har själv aldrig råkat ut för detta, när det gäller Skype som jag installerat och tagit bort många gånger. Hoppas Sim vågar kolla i registret och fixa detta problem.

Däremot vidhåller jag att Win Optimizer är lite för mycket, av det mesta, när jag installerade det och försökte begripa mig på programmet. Inget program jag skulle rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar,
ikväll ska jag försöka med det ni föreslå, samt rensa registret. Men, vilket program är bra att använda för att editera och ändra i registret?
Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar,
ikväll ska jag försöka med det ni föreslå, samt rensa registret. Men, vilket program är bra att använda för att editera och ändra i registret?
Tack


För att ändra i regeistret öppnar du Kör om du använder XP och skriver regedit. Använder du Vista skriver du regedit i startfönstret.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...