Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista användare


tkingriver

Rekommendera Poster


Jag har två gamla problem som ännu inte är lösta.

När jag använder office program t.ex word och släcker ner kommer det ett felmeddelande som säger att word har slutat fungera, men dokumenten är OK. Det finns uppdateringar för detta men bara för Vista på engelska. 

Det andra är att jag kan inte uppdatera min GPS när jag har Vista. Då måste man ha XP som har programmet microsoft.NET 2.0

Finns det nån känner till hur jag ska lösa dessa surdegar??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaran till din GPS kan vara skriven för XP och därmed inte kompatibel med Vista. Du kan prova att köra mjukvaran som XP-kompatibel. Tror dock inte att det kommer att fungera.

Du kan hämta hem Net Framework på två sätt.
Det ena är att du går till Windows Update eller Microsoft Update (beroende på om du installerat den nyare versione av Update som är Microsoft Update) genom att klicka på Start och sedan välja någon av ovastånde i den meny du får upp.

När du väl är inne på Update väljer du "Anpassad installation".
När den menyn har laddat klart kan du välja "Programvalstillägg". Där hittar du sannolikt fler filer med "NetFrametwork i namnet (NetFramework 3.5 är den senaste).
Bocka i alla "NetFramework och istallera dem. När detta är klart kommer datorn att vilja starta om: Det kan också vara så att några uppdateringar inte installeras. Detta beror på att vissa installationer måste in först innan de kan uppdateras.

När du väl fått in alla filer och startat om datorn går du på nytt in på Update. Det kan finnas säkerhetsuppdateringar till de nyinstallerade programmen. Uppdatera Windows tills det är klart.

Du kan även hämta NetFramework 2.0 på evsnka här:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=sv

Installera och uppdatera Window efter installationen.

Varför Word slutar fungera kan jag inte ger dig förslag på utan att veta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...