Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows kraschar. Får en BSOD! Hjälp!


HenkO

Rekommendera Poster

Pilla i registret ska man inte göra utan att veta vad man gör.

Tyvärr så är din beskrivning lite för kortfattad för att jag ska kunna förstå vad som hände. Om det händer igen så skriv ner så mycket som möjligt av vad det står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte hänt igen men idag så stannade datorn innan windows startade. muspilen syntes på en svart skärm bara. Fick stänga av me knappen sen startade datorn som vanligt. Funderar på att kanske köra mina backupskivor då jag den kanske mår bäst av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan det bli vid vissa hårdvaruproblem. Datorn var väl ny så du borde kontakta datorsupporten för att inleda ett ärende. De kommer troligen börja med att tycka att du ska installera om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan innan problemet med att datorn inte startade uppstod så har datorn vid uppstart börjat knäppa/småpipit.
Detta kommer när den nästan e inne i Windows, när Microsoft corporation loggan står o laddar.
Nu varje morgon när datorn varit av så blir det så. Fick boota om idag igen.
Testade stänga av och på igår när den varit på hela dagen och då blev det inte så. Precis som det bara är vid kallstart. Vad detta nu beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker Undrar över en sak nu igen. När jag startade datorn i morse så kom det upp nåt om 599/599 registry bla bla install..stod där en stund sen kom jag in som vanligt. Är det nåt jag behöver åtgärda eller? Vågar inte pilla me registret, känner mig osäker. Tacksam för svar.


Vissa uppdateringar från Microsoft generar att första gången du startar med den uppdateringen så visas en svart ruta med lite text.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan innan problemet med att datorn inte startade uppstod så har datorn vid uppstart börjat knäppa/småpipit.

Om du tar bort sidoplåten, går det då att höra varifrån ljudet kommer?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan innan problemet med att datorn inte startade uppstod så har datorn vid uppstart börjat knäppa/småpipit.

Om du tar bort sidoplåten, går det då att höra varifrån ljudet kommer?


Vet inte, kan kolla det nästa gång. Har iaf startat ett ärende hos Acer, ska se va de säger.

Har inte fått nån bluescreen alls. Har läst att när det e nåt me minnena så brukar man få bluescreen lite sporadiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel på minnena kan ge upphov till blåskärmar, men blåskärmar kan man få av många andra anledningar också.

Bra att du har kontaktat Acer Tumme upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...