Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Razzel


Rakmackan

Rekommendera Poster

Hallo kan någon hjälpa mig?
Min hårddisk börjar skicka information lite hipp som happ det razzlar ganska rejält.
Var ligger felet eller är detta normalt i Vista

CPU AMD 64x2 5200
Ram 2 gb
grafik 512
nytt moderkort MSI
HD SATA Hitachi 250 Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså inget att tänka på ,bara att först rädda det viktigaste snabbt och sedan det näst viktigaste och sedan resten till en extern hårddisk eller usb minne, med dom signalerna gör det snabbt och sedan byt hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Skickar information? Vad för information?

Att disken jobbar, gör den ibland och har du defrag på auto och indexeringen igång, så kan ju det upplevas som irriterande om disken är en sådan som låter. Det är väldigt olika på datorer.

För att slippa detta på mina datorer, använder jag SuperCat som indexerar disken på någon minut, sedan är det klart. Inaktivera  indexeringen via Tjänster i Vista om du inte behöver det.

http://no-nonsense-software.com/supercat/

När defragmentering görs, om man har det på auto med schema, kan det också vara störande med en disk som låter, därför använder jag PerfectDisk till defragmentering på mina datorer, som går snabbt och jag kör det manuellt ca en gång i månaden. Beroende på diskens storlek tar detta olika tid. 40GB med XP Pro ca 5 minuter. 160GB och XP PRo ca 15 minuter och Vista buisness på en laptop med 200GB ca 20 minuter och som sagt, vissa diskar låter alltid. Likaså här, stäng av den automatiska inställningen av defragmentering i Vista, vilket du gör direkt i programmet, om du inte vill irriteras när defragmenteringen körs i bakgrunden.

http://www.perfectdisk.com/

Rekommenderas borttagning av damm ca varannat år, inuri datorn, för att slippa värmeproblem och störande ljud från fläktar, som går i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...