Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskutrymme försvinner


Nonne

Rekommendera Poster


Det försvinner utrymme från min bärbara dator, utan att jag har installerat
någonting. Verkar som den arbetar alldeles själv, har rensat papperskorg,
diskrensning mm och ändå så får jag inget mer utrymme utan mindre.
Vad göra? Har ngn nått tips att ge?
Tack snälla....Nonne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du högerklickar på hårddisken och väljer diskrensning så får du upp en flik som det står Fler alternativ på, om du väljer den och alternativet ta bort onödiga systemåterställningspunkter så får du tillbaka en hel del diskutrymme, du behöver bara en återställningspunkt, det räcker för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett tips till

Med Windows Vista Service Pack 1 följer det ett litet smidigt verktyg som kallas för VSP1CLN.EXE som ligger i C:\Windows\System32-mappen. Detta verktyg bör du lägga på minnet om du kör Windows Vista. När du kör VSP1CLN.EXE görs Windows Vista Service Pack 1 permanent på din dator. Det innebär kort och gott att flera gigabyte diskutrymme sparas samtidigt som det även innebär att du aldrig kommer att kunna avinstallera Service Pack 1 efter att du kört kommandot.

Detta tips gäller för: Samtliga Windows Vista-versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du har Windows Vista SP1 så kan du installera ServicePack 2, det frigjorde väldigt mycket hårddiskutrymme på min bärbara dator. ServicePack 2 är ganska stort, 475.5 Mb.

Vista brukar ta upp ganska mycket hårddiskutrymme i början på en ny dator men det brukar trappa ner senare.

Men som sagt, prova att installera SP 2.

//Jocke1100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova även med att defragmentera hårddisken. Detta snabbar även upp datasökningar på disken vilket resulterar i att den ibland kan kännas rappare. Så det är en win-win procedur. Det tar tid, sätt den över natten. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...