Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE8


Attas

Rekommendera Poster

Det var ingen höjdare att installera IE8 för det hänger sig ofta och det är bara omstart på omstart.

Kan inte hitta var jag avinstallerar IE8 och installerar IE7 igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Så du fick inte tillbaka IE7 då - När du använde verktyget?

Föreslår att du hämtar IE8-filen från MS och provar installera igen, IE8 är i allafall ett strå vassare än 7:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag tycker att IE8 "hänger" sig och jag behöver starta om. IE7 var lättare att hantera också. Är inte IE8 mera anpassad för Vista? Jag har ju bara XP.

Hur är det med Firefox?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag tycker att IE8 "hänger" sig och jag behöver starta om. IE7 var lättare att hantera också. Är inte IE8 mera anpassad för Vista? Jag har ju bara XP.

Hur är det med Firefox?


Internet Explorer 8 och 7 är för Windows XP och Vista.
Internet Explorer 6 är bara för Windows XP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det varken att installera IE7 eller IE8. Förmodligen på grund av proxyservern. Det är också oerhört svårt att komma in på dessa sidor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Jag har bara Avast antivirus och PC Tools Firewall Plus.

Jag har även prövat att installera med dessa avstängda men det hjälper inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

proxyn är bara en inställning för internet, den har inget att göra med själva installationen av ett program. jag antar att du stänger ner ie6 innan du börjar installationen av ie7

har du kvar båda installationsfilerna för ie 7 resp 8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE6?????? Hittar ingen sådan.

Installationsfilerna?

Så här ser sidan ut nu.
Image1.jpg

Det står ju varning för gammal webbläsare men jag hittar ingen webbläsare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Kan ju bero på proxyanslutningen som du säger.

Du ska inte behöva stänga av Antivirusprogrammet för att installera IE8 eller något annat program eller, för den delen, inga skyddsprogram i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu helt plötsligt kunde jag ladda ner IE8. Varför det funkade just nu vet jag inte. Den enda skillnad jag gjort sedan innan var på första rutan som kommer upp där det var två val om att deltaga för att förbättra Internet Explorer:
1) Ja, jag vill deltaga nu
2) Nej, men påminn mig senare
Jag klickade för ja denna gång men tycker inte att det kan vara det som har bromsat nerladdningen. I så fall är de jävligare än facket.
Nej, jag förstår inte varför det inte har gått, eller att det varit så svårt för att ladda ner.

Men jag har fortfarande problem med DVD-CD spelaren. När det är som sämst på TV, vilket inte är ovanligt, så brukar jag låna DVD filmer av annan patient och det har inte varit några problem att se dem. Men nu vill DVD-CD spelaren inte öppna dem alls. Högerklickar på Den här datorn och DVD-RW enhet och Utforska så är det tomt trots att skiva ligger i. Det snurrar ett antal vara i början när jag lägger i skivan, sedan blir det dött.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är svårt att hjälpa dig för jag förstår oftast inte vad som är själva problemet/vad du menar, tex när du skriver att du inte hittar nån webbläsare.
om du surfar med ie6 och tex går in på idg.se så står det ju att du använder en gammal webbläsare. webbsidan känner tex av vilken webbläsare du använder när du går in på sidan men det är ju bara att ignorera meddelandet.
om du har problem med surfning eller hämta filer så beror det kanske till 90% pga av proxyn och de resterade 10% kan bero på ett problem på webbsidan. nu känner jag ju inte till den proxyn du använder men den erfarenheten jag har av proxys är att man kan få försöka massor med ggr för att komma åt en sida eller fil.

i det första inlägget skriver du att du installerat ie8, längre ner skriver du att nu plötsligt kunde du ladda ner ie8. då verkar det ju som att du radera installationsfilen för ie8 efter första installationen. det behöver du inte göra, du kan anväda den filen hundra ggr om du vill. det är samma sak med vilket program som helst 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle - jag har nu IE8 och det går just nu utan problem. Brukar också strunta i alla "deltagande undersökningar".

927 - Det är så här att när datorn var ny så installerade jag IE7. Nu skulle jag uppdatera till IE8 och det var då problemen började.
Eftersom IE8 hängde sig allt som oftast så avinstallerade jag IE8 igen och försökte få tillbaka IE7 men det gick aldrig. Nu har jag på något vis lyckats installera IE8 igen och det tycks funka bra. Det är bara startsidan på PC för Alla som ser väldigt lustig ut (se bild ovan).

Vad som orsakat dessa problem kan man bara spekulera i, men förmodligen så är der proxyservern som spökar. Jag sitter som sagt på ett sjukhus med en väldigt "trög" server som ibland vill fungera när den själv tycker och vissa sidor är spärrade. Jag kunde t.ex. inte ha Pandas brandvägg för uppdateringarna gick aldrig genom servern.

Sen är jag uppkopplad mån-fre 16,00 - 24,00 och lör-sön 09,00 - 24,00. Så spelar det ingen roll om det är röd dag mitt i veckan, det är dessa tider som gäller. Väldigt irriterande när jag har mycket på min blogg och inget funkar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det 927. Ska först ta kontakt med Dell. Har telefonnummer och (länk) färdigt för det går inte att ladda hem drivrutinerna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag klickar på den gröna knappen hämta så blir dell sidan "mörk", jag vet inte om man måste va medlem/inloggad för att få ner filen :-/

ringa dell är väl knappast gratis, bara så har koll på det

du fick inte med nån skiva med drivrutiner när du köpte datorn?
det är firmware jag tänker på fast man kanske inte behöver installera firmware, jag har ingen typ av dvd själv så detta är lika nytt för dig som mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonkostnad, det är väl en smäll jag får ta om jag inte får rätt på detta. Dessa filer finns på RESOURCE_CD:n som följde med.

001.jpg

Har gått igenom varje fil, finns inget som heter Firmware. Har också installerat allt som går att installera men inget hjälper. Det verkar som något låst sig någonstans. Ska väl inte behöva formatera datorn? Har fått göra det en gång och då funkar ju allt efteråt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu funkar det iaf att ladda ner filen men för att göra det så måste man tydligen installera nåt program från dell som kollar datorn, det vill inte jag göra och jag har ju ingen dell...

numret här verkar ju iaf va gratis och man kan ju ringa t o m kl 17, då har säkert chatten öppet lika länge
http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dellcare/sv/byphone_prod?c=se&l=sv&s=gen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...