Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norman problem Nbrowser


halvnovis

Rekommendera Poster

Hej & Hjälp!

När jag klickar på Norman Security Suite:s interface: antingen högerklicka på norman ikonen, eller köra Nbrowser.exe; så kommer menyn snällt upp. Problemet är att menyn försvinner efter 10-15 sekunder. Man måste vara snabb för att hinna göra nån ändring. Antagligen något registervärde som är fel. Har ominstallerat och reparerar flera gånger. Använt DelNVC5. Rensat registret. Men inget verkar hjälpa. Nån som har nått tipps?

                            benga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 927(?)

Norman säger att jag ska formatera om hårddisken. Lite väl drastiskt va?

Hälsningar benga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Byt Norman mot något bättre, Norman försökte jag förstå mig på för flera år sedan, men misslyckades totalt och jag tror många håller mefd mig. Norman är hopplöst.

Jag rekommenderar Eset Smart Security eller om du bara vill ha Antivirus NOD32 som jag sjölv använt sedan 2001. Eset Smart Security innehåller både antivirus, brandvägg och förstärkt skydd mot övrigt skräp.

http://www.esetscandinavia.com/

Har du köpte programmet, så avgör du ju själv vad du ska göra. Jag vet att Nordea skänkt bort licenser eller någon variant av Norman till sina bankkunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen aning om vad som kan va fel men kanske det försvinner när det kommer en uppgradering/ny version. dom brukar dyka upp på hösten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Uppskattar verkligen folk som hjälper till. Det värmer mitt gamla hippiehjärta. Heder och allt gott till er!

Kollade Eset S S men det kostade pengar... Jag har mycket riktigt fått Norman av Nordea: dom fick faktiskt nåt pris för Security Suite. Tycker det fungerar bra, förutom det aktuella problemet förstås.

Retfullt ändå. Jag kan ge mig på att det bara är nåt reg värde som står på typ 0, men borde vara 3 eller något liknande. Men jag får väl hoppas på en uppgradering. Är jag snabb nog hinner jag klicka på rätt ruta emellanåt. Återigen tack och kommer någon på lösningen vore det guld.

hälningar benga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...