Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Passande dator för Windows NT 4,0


alexandersson_1

Rekommendera Poster

alexandersson_1

Hej!

Skulle vilja veta i vilken dator som Windows NT 4,0 funkar i! Anledningen till att jag vill ha detta operativsystem är att  "min" gammla dator styr en produktionsanläggning och har ett då ett specialskrivet styrsytem som funkar med Windows NT 4,0


MVh Alexandersson_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexandersson_1

Hej igen!

Eller har jag fått det om bakfoten att vissa operativsystem inte fungerar till vissa datorer.
Om ni har någon fundering så skriv gärna.

Mvh Alexandersson_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte säkert att komponenterna i datorerna fungerar som grafikkortet, dvd/cd-läsaren/brännaren fungerar med Windows NT 4.0 eftersom det är ett gammalt operativssystem som inte stöds längre av varken tillverkare eller av Microsoft. Drivrutiner kan saknas och så fungerar inte alla nya enheter som är kopplade till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexandersson_1

Hej!

Finns det inget program som man kan lägga mellan operativsystemet och hårdvaran som gör att dom kan komunicera.
Eftersom det är en produktionslinje så är det väldigt viktigt att det programmet är stabilt, om det nu skulle finnas något sådant.

Mvh Alexandersson_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna se om något av de virtuella operativsystemen (Virtualbox, VMWare, Virtual Server) accepterar NT4 som gästoperativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...