Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Menyrad


karlp

Rekommendera Poster

I flera av mina program, bla Mediaplayer AVG och ex Aktivitetshanteraran har det på menyraden blivit vitt under kommandon. Detta har jag inte haft tidigare, går det att ta bort med någon inställning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Nu när snart semestrar och lov är slut, kanske det finns någon som har lösningen på mitt problem.

Bästa hälsningar Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Försök med att logga in i felsäkert läge och dubbelklicka på nåt ställe i ramen på Aktivitetshanteraren några gånger.

Det kan kanske vara nåt virus också, finns visst virus som gör så här så att man inte skall kunna avsluta en process, Cecilia kanske vet mer om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.
Det kan kanske vara nåt virus också, finns visst virus som gör så här så att man inte skall kunna avsluta en process, Cecilia kanske vet mer om det.

Jo, nog kan det finnas sådana anledningar till att processer inte kan avslutas, men det är det ju inte fråga om här. Här gäller det ju att det är vit bakgrund bakom menyradens val. Har ni varit inne och bytt temat eller fixat på egen hand i inställningarna för färgscheman, effekter etc?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

www.winhelponline.com/articles/44/1/Why-is-the-Task-Manager-Users-tab-empty.htlm

finns en artikel med en ev. lösning.


www.mvps.org finns ett litet registerhack som återställer Aktivitetshanteraren, det heter TaskManager Reset.reg och gör en ändring i registret, men registerändringar kan ju vara luriga så var försiktiga om ni tänker köra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack jalec för dina tips, men det är inte bara på aktivitetshanteraren som det är vitt under på menyraden, utan även på ex Mediaplayer AVG µTorrent mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...