Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 installerade Nvidia driver = Bugg?


Benna

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar jag installera 186.18_desktop_winxp_32bit_english_whql.exe

Eftersom det var en update på sidan som man sa att man skulle ladda ner.
Vilket jag gjorde och installerade det, men grejen är att jag hade redan nvidia installerat dock en äldre version ... nu till problemet jag starta om datorn, och när jag loggar in på mitt konto då stängs skärmen av 2 gånger och startas sen igen... och jag är inne. när jag vill Ändra min Vertical sync (alltså när jag går till inställningarna för nvidia) så gör den samma sak.. skärmen släcks ner 2 gånger sen upp igen.. Otroligt irritrande anar att det kanske har med att jag har 2 nvidia installerat?

Ett annat tydligt problem är att när jag försöker spela ett FPS spel Counter-strike för att få upp ens FPS så är jag tvungen att stänga av vertical syn, vilket jag gjorde i nvidia 3d settings men tydligen inte funkat, och jag gjort rätt commands i spelet och allt.... Vilket tyder på att den nya nvidia kanske har tagit över den gamla men man kommer inte in själva Adjust saken för 3d?


Jag är inte säker, men uppskattar om någon kan hjälpa.

--Jag har testat ominstallera nvidia men problemet är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kanske blivit någon konflikt i datorn pga de två versionerna och då är det bra att avinstallera och ta bort rester innan man installerar en ny version. Ett program för att rensa bort rester av grafikkortsdrivrutiner är Driver Sweeper:
http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(Setup)-download-1655.html
Läs där för att få anvisningar om exakt hur du ska göra.

På Nvidias webbsida med drivrutiner så är det viktigt att välja English (UK) om man har svensk Windows.

-------
Jag flyttar tråden från forumet Windows.
Cecilia - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...