Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med online scan.


Kladdkaka

Rekommendera Poster

Tjaa.

Hade tänkt att köra en online scan av min dator och jag har tre frågor gällande detta.

1. Om jag förstått det rätt så måste jag först stänga av mitt egna antivirus program?Om så e fallet, hur gör jag det? Använder avira antivir (gratisversionen förståss)

2.Skulle gärna vilja ha tips på någon/några webbplatser där man kan göra en online scan ifrån.

3.Om nu en online scan resulterar i att den hittar något virus eller trojan, tar den bort det då?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kladdkaka @ 2009-07-17, 17:04
Tjaa.

Hade tänkt att köra en online scan av min dator och jag har tre frågor gällande detta.

1. Om jag förstått det rätt så måste jag först stänga av mitt egna antivirus program?Om så e fallet, hur gör jag det? Använder avira antivir (gratisversionen förståss)

2.Skulle gärna vilja ha tips på någon/några webbplatser där man kan göra en online scan ifrån.

3.Om nu en online scan resulterar i att den hittar något virus eller trojan, tar den bort det då?


Här har Du en sida där Du kan skanna online:
 
www.f-secure.com/en_EMEA/security/
Du behöver nog inte stänga av ditt virusprogram,tror jag. Jag har inte gjort det, och jag kör samma som Du

essin






Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var tvungen att köra den i IE och när jag skulle köra igång så gick det inte. Stod bara  fel på sidan längst ner i vänster hörn av fönstret.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kladdkaka @ 2009-07-17, 17:53
var tvungen att köra den i IE och när jag skulle köra igång så gick det inte. Stod bara  fel på sidan längst ner i vänster hörn av fönstret.

Jag fick blåskärm....BlinkTesta istället kasperskys onlinescanning

http://www.kaspersky.com/virusscanner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. körde igår en online scan (snabb) med F-secure och efter viss möda med att först installera ett tillägg för IE för att det skulle funka, och sedan gick min brandvägg på högvarv, när det ploppade upp ett 20-tal varningar, samt att mitt avira hitta ett virus (False positive) och en trojan vid namn HTML/Silly.Gen,var inge stort hot direkt men den dök upp när jag skulle ladda ner och scanna med F-secures online scan(undra varför) men men, f-secure hitta inget men vill ändå prova något annat, typ Kasperskys, men man måste väl inaktivera sitt eget AV först, och det har jag ingen aning om hur man gör,så om någon vet kanske kan hjälpa mig med detBlink
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, du får ursäkta mig om jag nu låter stendum men, högerklicka var? på skrivbordet eller när jag e inne i avira, eller jag  kanske ska trycka på deactivate Antivir Guard?funka det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, du får ursäkta mig om jag nu låter stendum men, högerklicka var? på skrivbordet eller när jag e inne i avira, eller jag  kanske ska trycka på deactivate Antivir Guard?funka det?


På det lilla paraplyet nere i det högra hörnet. Sen kan Du klicka av Antivir guard Kom ihåg att göra omvänt sedan
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det hade även funka att klicka på deactivate antivir guard, problemet att du inte kan lista ut var kanske beror på att du inte kan engelska för det valen som finns är ju deactivate och activate (inaktivera och aktivera) guard (skyddet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...