Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnesfel efter datorhaveri ?


argagon

Rekommendera Poster

Ja nu har det hänt igen.
Min ena dator har havererat.
Jag slog på datorn som vanligt i morse för att kolla mejlen.
Den gick igång som vanligt, kom till den första svarta skärmen med windows xp loggan.
Sen när den skulle ladda in den blå skärmen, hände ingenting.Skärmen blev bara svart och allt hängde sig.Jag försökte starta den i felsäkert läge men kom bara till samma svarta skärm.
Hur jag än gjorde så gick det inte.
Nu i kväll så satte jag in min gamla xp-skiva med xp home edition sp2 och gjorde en reparation av windows.Den installerade allt som den skulle och efter en 30 minuter var det dags att få igång den igen.
Jodå den startade som den skulle och jag kom in på skrivbordet.Allt var som vanligt, trodde jag.
När jag skulle ut på internet blev det problem.Jag tryckte på ikonen till explorer men inget hände.Efter ett tag kom en genväg till explorer upp på skrivbordet.Jag tryckte på den och ytterligare en genväg kom upp.Då tryckte jag Ctrl Alt Delete och slog av explorer.
Jag tryckte då på en länk som jag sparat på skrivbordet och vips var jag ute på nätet igen.
Jag tänkte då att det är bäst att köra windows update, så kanske allt ordnas igen.
Jag började då få upp olika felmeddelanden:

""msfeedssync.exe - Programfel""

""Instruktionen på "0x77d3bbcd" refererade till minnet på "0x00000048".Det gick inte att utföra en minnesåtgärd.""
""Följande fel returnerades: The memory could not be "read""

""Klicka på OK om du vill avsluta programmet.""
""Klicka på Avbryt om du vill felsöka programmet.""

Jag tryckte bort meddelandena och fortsatte med uppdateringen.
Jag fick trycka bort samma fel säkert 25 ggr. innan uppdateringarna var gjorda.

Nu skulle väl allt vara i sin ordning.... eller ?

Icke sa Nicke. Allt startade som vanligt, men när jag trycker på explorer så händer fortfarande ingenting.Inte går explorer heller igång nu när jag trycker på länken som jag sparat på skrivbordet.
Så nu funkar inte explorer över huvud taget.

Då tänkte jag att det kanske var fel på minneskorten.Jag ryckte ur dom och satte i ett par andra istället.Men med samma resultat.Samma felmeddelande.

Nu kommer jag inte längre. Vad ska jag göra nu ???????
Snälla , om nån vet på råd så hjälp en 43-årig tvåbarns far ,vars ungar vill komma ut på nätet igen och spela wow.

Hjälp !!!!!!!
MVH Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon virus program & brandvägg? uppdatera dom och kör fullständig datorn kontroll bara säkerhetens skull. Om problemet skulle uppstår, ta ny ren installation av XP (formatering & Installation). Men spara alla filer från c:\ & skrivbord innan du gör det. Du kan också kolla Start->Run->msconfig och startup flik, kolla att du inte har några" oväntade program" som startar i smyg, när du startar din windows. Och JA, använd firefox eller google chrome istället! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...