Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

serverfel 4202, två oskickade mejl blockerar


lennart10

Rekommendera Poster

får felmeddelande att hotmail ej skickar gratismejl... har gått över till thunderbird. har fungerat ett tag men nu har det hakat upp sig... går ej att skicka kopior till epostadress i wordmenyn-arkiv, ej att skicka länk i epostprogrammen och ej att svara på epostadress som visas på en site... hur skall en riktig inställning vara.... har telia adsl, windovs xp, och flera epostadresser och webläsare...

kan ngn hjälpa mig
Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , du kanske har problem med själva Windows då thunderbird oxå börjat krångla .
Du kan prova med en diskkontroll  :  
Start - Min dator - högerklicka på Lokal disk ( C:) -
Egenskaper - Verktyg - klicka på Kontrollera nu - bocka i båda rutorna och sedan Start  .

Jag kör själv med Windows Live Mail    och den har fungerat riktigt bra så prova gärna den  :

http://download.live.com/wlmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Kent!

har gjort som du föreslog, men felet kvarstår!

Fick ett meddelande att datorn återställts efter ett allvarligt fel sedan den genomsökts, skall byta till windows live, men  har föga hopp att det hjälper... vill inte byta min hotmailadress mot t.ex gmail då så många har min gamla adress... men det kanske är det som är lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att det har blivit något fel med inställningen i XP om vilket program som ska vara standardprogram för epost. Jag har Vista nu så jag kommer inte ihåg hur man ändrar det, men någon annan gör kanske det eller pröva med att söka på standardprogram i Hjälp och Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...