Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datummärka foto


ventur

Rekommendera Poster


Jag har en kamera som inte kan märka tagna foton med datum eller tid vid det tillfälle som fotot tas.
Är det någon som känner till något program som kan märka dem i efterhand, dvs när de är inlagda i albumet på datorns hårddisk?
Ingen avancerad märkning, det räcker tex med månad och år.
Gratis- eller betalprogram spelar ingen roll men känner någon till ett bra gratisprogram är det naturligtvis att föredra.
Märkningen skall vara bestående vid tex utskrift och bildspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tack Naskoviten!
Jag vet att det finns en möjlighet att göra det i Picasa men jag trodde att det kanske fanns ett lite mindre program som var gjort för att sätta datum eller text på foto.

Någon annan som har förslag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tack Björn!
Får inte riktigt rätt på programmet men jag skall fortsätta prova. Har du tips får du gärna komma med dem!


Fler förslag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att du med "får inte riktigt rätt på programmet" menar att du inte kan tanka hem det...??? Jag hade en hel del problem med att få hem det då det klagades på något verifikat i IE8. Jag försökte med att bl.a lägga in adressen på "Säkra sidor" i IE8 & en del annat som jag numera har glömt. Inget hjälpte just då iaf trots omstart av IE8. Dock testade jag någon dag senare & då funkade det... Omstart av burken som behövdes?
Så ge inte upp om detta är problemet...
Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag lyckades installera programmet utan problem.
Det som är problemet är att det inte kommer upp någon märkning på fotot utan det är bara filen som ändrar namn.
Vet du hur man fixar så att jag får datum på bilden/fotot eller annan text får du gärna höra av dej.
Tack för hjälpen så länge Björn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det lär bla finnas ett program där man kan lämna "vattenstämpel" på fotona. Någon som vet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...