Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator startar om eller laggar fast.


zlick

Rekommendera Poster

När jag försöker starta min dator så kommer jag till windwosloggan som börjar lagga, efter den laddat klart så rebootar windows.

Många gånger innan jag ens hinner komma så långt så fryser datorn fast. Även i t.ex. Bios.

Har testat försöka installera om windows men de fryser bara fast, har testat felsäkert läge men samma sak där.

Kollat temparna i Bios också och den är inte särkilt varm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Antivirus program andvänder du ?
Pratar vi "bärbara" vet jag inte mycket om stycket.

Trasigt nätagg ? Kan ju ge trevliga bottenapp.
Startar fläkteriet osv ? Verkar ju troligt då du kan se temp i Bios.

Har du inte bärbart men en burk med ett s.k. noname nätagg.
Tippar jag nonamaren (uppgraderat graffan kanske ?)
Eller 3+år ger ung. samma effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker starta min dator så kommer jag till windwosloggan som börjar lagga, efter den laddat klart så rebootar windows.

Många gånger innan jag ens hinner komma så långt så fryser datorn fast. Även i t.ex. Bios.

Har testat försöka installera om windows men de fryser bara fast, har testat felsäkert läge men samma sak där.

Kollat temparna i Bios också och den är inte särkilt varm.

Om datorn startar så funkar nätagget i alla fall. Är agget trasigt så händer ingenting, då är datorn stendöd.
Har du gjort nåt före detta hände..typ installerat drivrutin eller nåt? Har du bytt nåt i datorn, cpu, satt i mer ramminne etc? Hur gammal är datorn? Laptop eller stationär?
Tror det är något hårdvaruproblem snarare än Windows självt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en stationär, jag vet att nätagget funkar o alla fläktar snurrar.

Jag köpte nytt moderkort, cpu, graffekort och nätagg för ungefär ett halvår sedan, inte gjord något sedan dess och har fungerat fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker starta min dator så kommer jag till windwosloggan som börjar lagga, efter den laddat klart så rebootar windows.

Många gånger innan jag ens hinner komma så långt så fryser datorn fast. Även i t.ex. Bios.

Har testat försöka installera om windows men de fryser bara fast, har testat felsäkert läge men samma sak där.

Kollat temparna i Bios också och den är inte särkilt varm.
Låter som en virusinfektion mjukvara samt hårdvara
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn går varmt eller ström räcker inte till känns det som. Om bios fryser, då är det ingen fel i windows utan då är det hårdvara problem. Har du gjort "vårstädning" till din datorn? rensat processor,grafikkort, nättagg osv. från damm o liknande? Har du använt datorn utan problem halv år? Vad gjorde du innan problemet började i så fall? bios uppdatering? Det skulle förklara en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej! Testa minnena efter att du har checkat av allt som har skrivits i tråden. Kan vara så att ett minne ställer till det. Testa att ta ut ett av minnena om du har två kretsar, om problemet kvarstår så ta ut det andra. Testa om du har möjlighet med något annat minne.

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...