Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Suz

Jag vill ställa om grundinställningen i Word. Går det?

Rekommendera Poster

Suz
Jag menar så här: När jag öppnar ett nytt Word-dokument så får jag automatiskt Calibri (Brödtext) som teckensnitt 11 punkter och svart text. Sen får jag mycket irriterande en inställning som göra att när jag trycker på ?radbytartangenten? (hjärnsläpp) så hoppar markören inte till nästa rad utan hoppar över en rad. När jag högerklickar och går in i ?Stycke? under ?Avstånd? så har jag ?Efter:? 10pt och under ?Radavstånd? ?Flera? och under ?Vid? 1,15. Jag vill inte ha det så. Jag vill automatiskt ha tex Comic Sans, 14 punkters blått som skrift när jag öppnar dokumentet och så vill jag att det bara ska hoppa till nästa rad när jag trycker på ?radbytartangenter?. Kan jag på nåt vis ställa in nån stans hur jag vill att mina dokument ska öppna sig?

Tackar på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alexa

Välj radbrytning, tecken och sånt som du vill ha. Klicka sedan på Ändra format i fliken Start och välj Ange son standard.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Attas
Efter en tidigare formatering av datorn så varje gång jag öppnar Word så är > Åtgärdsfönstret (vid höger sida) med. Det var inte så tidigare. Hur tar jag bort detta?

Image1.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
A7043VMS190

Är det inte så här man gör i Word, att man klickar på format, tecken, och sedan ställer in teckensnitt och storlek och som man vill ha det och sedan klickar på standard och sedan sparar ändringarna så får alla nya dokument dom inställningarna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Suz

Tack för hjälpen. Fick inte Alexas tips att funka men det kan vara handhavandefel, det vet jag inte men när jag gjorde som A7043VMS190 föreslog så funkade det. Tack båda för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...