Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skumt utseende - efter avinstallering av program.


Benna

Rekommendera Poster

Hej, jag blev uppmanad av TuneUp Utilities att avinstallera något program eftersom det kan typ "slöa" ner prestandan eller något.. så jag avinstallerade skit... Kanske råkat avinstallerat något viktigt eftersom nu när jag drar in på internet tex och ser så ser det konstigt ut... typ som om jag inte hade mina nvidia drivrutiner installerade... Vad är felet?

Jag gjorde också en "optimize" grej, kan det ha något med saken att göra?


Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen aning om vad för något du avinstallerade?

Visst är det möjligt att göra något "optimize" som får datorn att må sämre. Finns det någon möjlighet att ångra det i TuneUp?

Om du inte kan installera det du avinstallerade och ångra optimeringen så kan du försöka med en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg och gärna i felsäkert läge) till en tidpunkt strax innan du gjorde ändringarna. Men det kan leda till andra problem om du har gjort andra installationer eller avinstallationer sedan dess. Det finns dock en möjlighet att ångra en systemåterställning om det leder till värre problem.

Alla sådana här optimeringsprogram och registerstädningsprogram är riskfyllda och medför sällan någon prestandaförbättring som märks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Benna!

Ett program kan väl ändå inte uppmanna til något. Du måste väl ha gjort något innan och här gäller det att hålla tungan rätt i mun.

TuneUp Utillities skulle inte jag då lita på. Provade programmet för några år sedan och det kunde då inte ens, ta bort sig själv, när jag skulle avinstallera det. Visserligen lovordas det på många sätt, både här på PC För Alla och i andra datatidningar har jag sett.

Det är dags att utfärda en varning mot övertron på dessa program.

Skall man använda dylikt kan CCleaner rekommenderas, som endast städar i tempmappar och temporärra internet filer mm. CCleaner kan också städa bort kvarlämnade poster i registret. Men man bör då spara en backupp av det man tar bort i registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...