Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synka?


Med siktet mot toppen

Rekommendera Poster

Med siktet mot toppen

Hej.

Jag har ett problem.
Det är nämligen så att jag har ett användarkonto på min arbetsplats men kan inte spara ner saker annat än under domänen. (alltså så att alla kan nå dem som är inloggade mot den)
Detta isig vore inte jobbigt om jag kunde komma åt filerna från webben (läs hemifrån). Jag ändrar många filer på daglig basis och tycker att det är meckigt att varje dag behöva mejla mig dessa filer för att kunna komma åt dem från en annan plats. Helpdesken är fruktansvärt långsam och har sagt att en vpn tunnel kommer ta minst en månad att fixa. Jag skulle behöva råd snarast möjligt. Det är inte kul att behöva ladda upp femton filer en och en varje dag... och sen åt andra hållet när jag är klar.

Är det någon som har ett/flera förslag?
Jo kan tillägga att slutanvändaren (läs mig) arbetar i windowsmiljö på en tunn klient... och ingen usb. Typ allt jag vet. Tror att det är citrix i grunden...?!

Om jag åtminstone kunde autosynka filerna på något sätt... Jo jag har full internetaccess om det hjälper och använder openoffice. Inte den snabbaste uppkopplingen. Använder Outlook för mailen på jobbet...

Vore väldigt tacksam för förslag...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...