Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationsproblem med SP2 i Vista!?


inglei

Rekommendera Poster

Har en bärbar dator med Vista som nu plocvkat hem SP2 och försöker att installera det. Under hela installationsförloppet går allt bra men då den skall slutföras (startas om mm.) säger den bara att installationen misslyckades och att de gamla inställningarna återställes.
Någon mer som har liknande problem?? Idé om vad det kan bero på??
Kör F-Secure antivirus, kan det ha någon betydelse?
Har en licensierad programvara så det kan ju inte vara det.
Tacksam för hjälp!
mvh ilo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det är många som frågar om detta med antivirusprogram och brandväggsprogram mm, när man uppdaterar. Jag har aldrigt stängt av några dylika program och skulle så vara fallet, sägs det under installationen, vad som skall göras.

Blir det något strul, så har det inte med ditt antivirusprogram eller dylikt att göra.

Att några kan få problem, går nog inte att undvika, men i dom flesta fall funkar det utan problem. Bara att göra om.

Går det inte direkt via update, kanske filen går att ladda hem.

Det tar ju sin lilla tid, så man får ha tålamod, vilket jag kommer ihåg när jag uppdaterade SP1 till Vista via update. Ibland trodde jag att det stannat, men man får som sagt lungt vänta, tills det säger till att det har gått bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

Jag har försökt att ladda ner SP2 Vista två gånger utan att lyckas. När allt är färdigt lägger instalationen av och går tillbaka till återställningspunkten. Däremot gick det aldeles utmärkt att ladda ner på en andradator. Samma fil misslyckades på den första, jag har dessutom gått via nätet direkt i det andra försöket men med samma nedslående resultat. Någon mer som har likartade problem?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Gå till Windows Update - uppdateringshistorik - och kolla om det står "misslyckades" efter den uppdatering som ni försökt installera.
I så fall, dubbelklicka på den så får ni upp felkod/felmeddelande som ni kan gå vidare med. Tex klicka på den blåmarkerade raden "Problem med uppdateringar" och låt Windows leda vidare.
Annars, googla på felkoden så brukar det gå att hitta ytterligare en uppdatering från Windows som gör att installationen kommer att funka.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Jag har försökt att ladda ner SP2 Vista två gånger utan att lyckas. När allt är färdigt lägger instalationen av och går tillbaka till återställningspunkten. Däremot gick det aldeles utmärkt att ladda ner på en andradator. Samma fil misslyckades på den första, jag har dessutom gått via nätet direkt i det andra försöket men med samma nedslående resultat. Någon mer som har likartade problem?
Hej.
Jag hade samma problem , lösningen fanns här: http://support.microsoft.com/kb/948252
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...