Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara lösenord


DumBurken

Rekommendera Poster

Hej
Varje gång jag skall in på facebook måste jag slå in anvid och lösen även om jag bockar i rutan att det skall sparas. Har sidan som startsida och vill slippa logga in varje gång. Kör med xp.
Tackar i förväg om någon kan tipsa om en lösning på detta retliga fel.
Mvh Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för webbläsare?
Google Chrome samt Firefox kan man fixa i inställningar så att dem sparar dina lösenord i framtiden.
Funkar perfekt för mig på till exempel Myspace,här på pc för allas forum samt en massa andra sidor så de borde funka på facebook oxå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oskarrosen

Jag använder Firefox och jag har tilläggsprogrammet "Sxipper" som sparar mina lösenord och användarnamn till olika sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Varje gång jag skall in på facebook måste jag slå in anvid och lösen även om jag bockar i rutan att det skall sparas."
Tillåter du cookies att sparas mellan gångerna? För när du bockar i rutan så sparas en cookie på datorn som innehåller den information som behövs för att webbsidan, när du besöker den nästa gång, ska veta vem du är. Cookies sparas ju inte om man t ex använder Inprivate browsing (eller vad det nu heter i IE8).

"Jag använder Firefox och jag har tilläggsprogrammet "Sxipper" som sparar mina lösenord och användarnamn till olika sidor "
Jag använder det fristående programmet KeePass. Där kan man ju även spara sådant som man inte använder webbläsaren till, t ex krypteringsnycklar för trådlöst nätverk, inloggningsuppgifter till andra datorkonton och andra uppgifter man vill spara undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tackar för svaren. Det här med att spara cookies. Var hittar jag den inställningen? Kan inte hitta den under internetalternativ. Är jag blind eller..........
Mvh Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Firefox: Verktyg - Inställningar - Sekretess
I Undantag så ange vilka webbplatser som ska få lagra kakor
Se till kakor inte är valda i rutan som kommer upp vid tryck på knappen Inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...