Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC För Allas TV motagare


gmats

Rekommendera Poster

Fick jag idag som premie.
Funkar ju sådär kan jag säga.
Redan när jag ska installera mjukvaran så varnar pestpatrol för att den innehåller virus
aSpy 1.2 nånting
Nästa problem som kommer är att jag enligt manualen ska ange sverige som land i en dropdownmeny för kanalsökningen, men sverige finns inte med.
Använder mig istället av universal och gör en kanalsökning men hittar inte en endaste kanal.

Nån annan som fått det att fungera ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej !
Har installerat TV Jukebox 3.0 i laptop. Fått alla kanaler och det ser fint ut, men ingen bild, inget ljud, attså TV funkar ej.
Var ligger felet ? Vad ska jag göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Fick också det för några dagar sedan men kan inte få den att hitta några kanaler även med en antenn på taket.

Kan dock välja Sverige som land men det fungerar inte ändå.

(Installerade från skivan där det stog new på)

 

Edit:

Testade att ladda ner TV Jukebox 3.0 och efter jag installerat det så fungerade helt plötsligt Kortet.

Även med BlazeDTV programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det någon tillverkare och/eller beteckning någonstans på prylen eller på någon bruksanvisning som kom med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä finns inte där hoppas att någon som har den lägger upp drivrutinerna

 

JAg skickade ett mail till WE-TECH.. Dem sa att det är [bara att koppla in+ att ni ska ladda ner Microsoft BDA driver] så ska windows hitta det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hampeengstedt

Hej!

Supertrist om tv-mottagaren inte funkar.

 

Vår kundservice hälsar att vissa kunder har fått två cd-skivor skickade till sig. Den skiva som skickades först fungerade tyvärr inte. Prova båda skivorna om ni är osäkra på vilken version som är korrekt.

 

Ett annat tips från kundservice är att följa alla steg i installationsinstruktionerna noga, alltså inte blanda de medföljande instruktionerna med googlande.

 

Om mottagningen är dålig är tyvärr signalstyrkan där du befinner dig för låg, prova att sätta antennen i ett fönster för att få lite starkare signal.

 

Om tv-mottagaren ändå inte funkar som den ska är du välkommen att kontakta kundservice: kundservice@idg.se eller 08-453 61 00.

 

Vänliga hälsningar

/Hampe Engstedt

redaktör PC för Alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ni har iaf tur som har fått en mottagare, själv så väntar jag fortfarande och det har redan gått mer än 3 veckor sen PC FÖR ALLA fick mina pengar :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har iaf tur som har fått en mottagare, själv så väntar jag fortfarande och det har redan gått mer än 3 veckor sen PC FÖR ALLA fick mina pengar :-(

 

Det tar ca: 4 veckor efter dom har fått betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<p>Fick jag idag som premie.<br/>Funkar ju sådär kan jag säga. <br/>Redan när jag ska installera mjukvaran så varnar pestpatrol för att den innehåller virus<br/>aSpy 1.2 nånting<br/>Nästa problem som kommer är att jag enligt manualen ska ange sverige som land i en dropdownmeny för kanalsökningen, men sverige finns inte med.<br/>Använder mig istället av universal och gör en kanalsökning men hittar inte en endaste kanal. <br/><br/>Nån annan som fått det att fungera ?</p>

 

Jag kan välja Sverige, men hittar inga kanaler ändå. Provat med Windows Media Center också.

Någon som vet om det är kompabilitetsproblem med W7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskigt trist att en tidskrift som gör anspråk på att vara seriös hänfaller till så billiga säljtricks som att kränga nya prenumerationer med hjälp av undermåliga produkter. Sitter i centrala Stockholm och mottagaren hittar ändå inga kanaler - men DVB-T nätet kanske inte är tillräckligt utbyggt här, eller? "Antennen har för dålig signalstyrka" - jo ja tackar jag! Vad tjänar det mig till att ha en portabel mottagare om jag ändå måste ansluta den till en takantenn eller ställa den i fönstret för att lyckas få acceptabel signalstyrka med skräpet??? Trams!

 

Jag köpte en DVB-T-mottagare och några nummer av en PC-tidning för en slant - TV-mottagaren fungerar inte och tidningens s.k. support kan inte lösa problemet. Det måste väl betyda att varan jag köpt är behäftad med fel och att jag skall få pengarna tillbaka i relation till varans värde av hela paketet? Fast jag skulle nog hävda att hela varan är behäftad med fel om en uppenbarligen inkompetent IT-redaktion måste tillgripa så enkla medel för att lyckas sälja sina blaskor. Anser att detta beteende visar på bristande respekt för era läsare.

 

Lika bra att slänga mottagaren och tidningarna i soporna fortast möjligt och undvika IDG Sverige i framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ska mottagaren funka till windows 7?

Vart hittar man drivrutiner för det?

När jag testar Media Detector så hittar den ingen USB sticka fastän den sitter i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i centrala Stockholm och mottagaren hittar ändå inga kanaler - men DVB-T nätet kanske inte är tillräckligt utbyggt här, eller?

Tyvärr, så är det en bra bit från centrala Stockholm till Nacka-masten, för att inte tala om allt som kan vara i vägen. Har du prövat att använda den i ett fönster som är mot Nacka-masten?

 

Ska mottagaren funka till windows 7?

Vart hittar man drivrutiner för det?

När jag testar Media Detector så hittar den ingen USB sticka fastän den sitter i?

Har du kollat drivrutinen som bustanicke länkar till i inlägg #13?

För övrigt så citerar jag vad Hampe, före detta IDG-anställd, skrev högre upp:

Supertrist om tv-mottagaren inte funkar.

 

Vår kundservice hälsar att vissa kunder har fått två cd-skivor skickade till sig. Den skiva som skickades först fungerade tyvärr inte. Prova båda skivorna om ni är osäkra på vilken version som är korrekt.

 

Ett annat tips från kundservice är att följa alla steg i installationsinstruktionerna noga, alltså inte blanda de medföljande instruktionerna med googlande.

 

Om mottagningen är dålig är tyvärr signalstyrkan där du befinner dig för låg, prova att sätta antennen i ett fönster för att få lite starkare signal.

 

Om tv-mottagaren ändå inte funkar som den ska är du välkommen att kontakta kundservice: kundservice@idg.se eller 08-453 61 00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic

Twins säljer också en massa skräp:

 

http://www.tvins.com...CFYou3godkWY35g

Hmm, vem är det som tjänar pengar, mer än tvins, om man köper något efter att ha klickat på den länken?

Den ser ju ut så här:

tvins.com/?utm_source=AdWords&utm_medium=PPC&utm_term=tvins.se&utm_content=1407828874&utm_campaign=g_ppc_tvins&Network=Search&SiteTarget=&gclid=COCoovnlv6ICFYou3godkWY35g

i stället för bara tvins.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat drivrutinen som bustanicke länkar till i inlägg #13?

För övrigt så citerar jag vad Hampe, före detta IDG-anställd, skrev högre upp:

 

Ja den har jag testat.

 

Hur bra behöver man bo för att den ska hitta kanaler?

Den hittar absolut ingenting här hos mig i Hallsberg nära järnvägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick min första premie, USB TV mottage. och den inte funkade ringde jag kundtjänst, och dom skickade mig en ny eftersom dom trodde den första var fel på. Men ingen fungerar, har provat olika Programvaror och drivrutiner men alla säger ingen signal och får ingen kontakt med USB stickan. Jag tror det är den som är kass i båda paketen...Skräp förmodligen. Jag tycker värdet på premien inte är mer än 1 Kr i stället för 300-400 kr som Pc För Alla säger att den är värd.....

Jag ska returnera mina skit produker och hoppas dom kan ersätta dom mot en bättre och testad USB TV mottagare........ :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...