Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Vista SP2!??


kalh

Rekommendera Poster

Hej, laddade hem och installerade SP2 svenska, 32 bitars på min HP Pavilon M8075 med Vista Home Premium svensk version.
Nu går det inte att få utskrifter från min USB anslutna HP Color laserJet 3600!!!?? Kan det vara SP2 som "ordnat" detta problem?
Jag har kört "testutskrift" och får då ett papper med texten " PCL XL error, Subsystem: KERNEL, Error: IllegalTag, Operator: 0x00, Position: 3
Alt. kommer det, Operator: OpendataSource, Position: 2..
Jag har då inte "skruvat" på något!
Kör jag felsökningen så skall man kolla i "Utskriftshanteraren" under tjänster.... Jag hittar då ingen med det svenska namnet där!!??  Är det samma som "print spooler"? Någon som vet?

Är någon mer drabbad av problem med SP2?
 
Hoppas på råd.
Kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det ska ju inte påverka din skrivare, att du uppdaterar till SP2 i Vista. Söker man på ditt fel så, verkar det vara något med drivrutinerna till skrivaren. Kommer ihåg när jag uppdaterade SP1 på VIsta och via uppdate, så tog det en stund och du är säker på att inget hände och du fick en verifiering att det gått bra?

Du har ju en möjlighet att ta bort SP2 förstås, eller försöka uppdatera drivrutinen till skrivaren, eventuellt ta bort den och installera skrivaren på nytt.

Vista är ju betydligtgt bättre på att installera maskinvaror än vad XP är, märkte jag när jag installerade min HP Laserjet 1300, så fort datorn hittat min skrivare, tog det bara en halv minut så var den installerad och jag behövde heller aldrig stoppa in någon program-CD.

Annars får du vänta på att någon solat färdigt och kommer med ett bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Olle, tack för synpunkterna.
Jag "googlade" på "problem vista sp2" och hittade en länk till att kunna lösa mitt
(Säkert andras problem också).
Där stod att läsa om att SP2 kan göra så att ljudenheter och andra maskinvaruenheter inte fungerar!! Lite märkligt kan jag tycka att det skall skapas problem av den här arten. Men, men... jag tog bort skrivaren, startade om datorn och satte i USB-kablen... då hittades ny maskinvara och enhetsdrivrutiner installerades. Provade sedan med en utskrift av en testsida... den blev bra. Så nu är det bara att återgå till vardagen igen.
Kalh   

  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Så bra att det fixade sig, men ändå märkligt att uppdateringen skulle vara boven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...