Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver råd vid köp av skärm


TheHellMan

Rekommendera Poster

Hej, ska köpa skärm och behöver hjälp med att hitta en bra. Har ni någon att rekomendera?

Priset ska ligga på typ högst 1800. Jag ska ha den till att spela på för det mesta men även kolla film på osv. Det ska klart vara bra specifikationer, så som responsen, upplösning osv.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

För ett par utgåvor sedan testade vi de nya 22-tummarna - och hittade flera riktiga fynd! Du kan läsa hela testet (och hela tidningen för den delen) via vårt artikelarkiv - eller genom att följa den här länken.

http://arkiv.idg.se/pdfdownload/free/?item=22363

Återkom gärna efter att du köpt din skärm och berätta om dina intryck!

Bästa hälsningar
Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bara måste rekomendera min skärm benQ E2200HD är jätte nöjd kostar 1800 http://www.pricerunner.se/pi/25-1154061/Bildskaermar/Benq-E2200HD-Black-produktinformation ( står fel på sidnan står att det inte är Full HD men står ändå 1920x1080)

har HDMI (1.3), VGA, DVI och hörlusrutgång ( om du använder ps3 med hdmi och inte gillar skärmens högtalare som inte ger perfekt men för priset mycket bra ljud

Full HD ( 1920x1080 )

helt eneklt mycket prisvärd bra ljusstyrka och kontrast

widescreen 16:9

betraktnings vinkel 170/160c*

respons tid 5ms

dynamiskkontrast 10 000

jag har haft min skärm sen i julas och är jätte nöjd tror inte det blir lätt att hitta en billigare Full HD skärm om det är det du vill ha ( är bra när man spelar och kollar på film men har en nack del om du har svårt att se blir texten ganska liten om du kör i högupplösning så när du surfr får du antingen förstora sidan eller ändra inställningen så att du har lägreupplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

hmm... benq E2200HD verkar bra. Tack! Finns det ngn annan så säg gärna till. Men just nu ska jag nog försöka fixa Benqen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...