Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

alltid är något fel


noobydoby

Rekommendera Poster

jag har en en litte mer än ett år gammal den har fungerat perfekt i 6månader alla spel flytter på i full HD  och allt var frid och förjd. sen började problemen. DVD bärnnaren la av helt om jag sätter i en skiva går processorn upp i fullt och hela wiondows krasar. jag tvingas då att starta om datorn och få utt skivan innan windows har startat. jag testade då att instalera vista då XP inte längre fungerade. ( har gjort allt för att försöka få igåg DVDn allt från ominstalasion av drivrutiner till att flasha den) Vista hade så klart samma problem men att instalera gick uttan några problem förutom just DVDn. 
Senare när Wiondows 7 beta släptes instalerade jag det. instalationen tog över ett dyngn då dvd väldigt långsamt och under stora protester bottade från skivan. men när det äntligen var instalerat fungerade DVDn med undantag från att det tog 10min att börja lässa skivan efter det flöt allt på som normalt.
men nu bröt helvetet ut när det nya Wiondows 7 RC 1 släpptes skulle jag så klart få in det med lätt datorn tugga i ca 30h innan jag gav upp ( gjorde två försök det enna blev en blåskärm efter 1h) så nu sitter jag enen gång med windows xp och nu funkar DVDn perfekt men nu fungerar inte moderkortets inbyggda ljudkort. drivrutinerna är instalerade enligt gigabytes egna instalations CD för moderkortet och allt som hörtill det men windows vill ändå att jag varje gång datorn startas ska instalera drivrutiner sätter i skivan söker på nättet inga drivrutiner hittas. även om det står att det är instalerat. och nu är jag fast har testat allt för att få datorn att ha både ljud och en fungerande DVD nu kan jag knapt ens bota från en DVD då DVD spelaren vägrar aarbeta har inte ändrat någåt i bios har kollat om jag kunde hitta något där som skulle hjälpa mig men inget.

Så nu undrar jag om det är någon som vet vad som kan vara fel det är inget problem med hårdvaran då jag har testat med andra DVD spelare och det ger samma reslutat. Ledsen att det blev så lång och rörigt men är både lite halvsjuk och tröt.

Fakta om datorn

Cpu AMD athlon64 x2 6400+ 3.2Ghz 2x1MB, 64-bit Am2

RAM 2x 2048MB DDR2 PC6400 240-pin, 800Mhz Orginal ( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-ddr2-pc6400-240-pin--800mhz/5304221/)
hitachi sata II 7200rpm T7K500 8MB

MK Gigabyte GA-M56S-S3 nForce 560 AM2

corsair 450W CMPSU-450VXEU

DVD+RW Optiarc 7200

qleadtek PX9600 GT Winfast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

noobydoby!

Vänligen skriv om allt på ren svenska, så att någon kan begripa vad du pratar om, så kanske vi kan hjälpa dig.

Det bästa är att skriva ner problemet i någon typ ordbehandlare och sedan klistra in det här.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med en annan kabel till DVD-spelaren?
Vad är det för sorts anslutning till DVD-spelaren, SATA eller PATA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ganska vanligt med fel på SATA-kablar, de är omtåliga verkar det som.

Jag antar att du har prövat med olika SATA-kontakter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp inget tycks fungera  det konstiga är att just nu när jag kör XP funkar DVDn som annars är nästan död men ljudt som fungerat felfritt på vista och Windows 7 bara lägger av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr funkade inte detta heller har gjort det här tidigare men får en fel kod när jag har instalera kanske 90% så kommer följade fel medelande upp

misslyckad instalering av realtek HD ljudkrets (Audio Driver) !! [error code:0xE0000337]

vet inte vad som är felet ska leta lite kanske snublar över en lösning. men tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...