Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS 32-Bit som standardprogram istället för PS 64-Bit


Megaman9

Rekommendera Poster

Jag har installerat både Photoshop 32-Bit och 64-Bit. (Det var som alternativ att göra det vid installationen. Så jag har inte kört 2 installationer)

Nu är det så att jag har endast Neat Image 32-Bit. Så den pluginen fungerar ju så klart inte med PS 64-Bit.

Så jag tänkte använda mig av PS 32-Bit versionen så länge men jag vill samtidigt ha kvar 64-Bit.

Problemet är att jag vill ha PS 32-Bit som standardprogram nu men det verkar inte Vista vilja.

Trots att jag väljer 32-Bit versionen så kör den 64-Bit när jag dubbelklickar på en PSD. Visst går det att öppna 32-Bit versionen och dra in PSD-filerna men jag skulle gärna vilja ha det som standardprogram.

Är detta möjligt utan att avinstallera 64-Bit versionen?

Jag har så klart Vista 64-Bit.

32-Bit programmet ligger i "Program Files (x86)" och 64-Bit i "Program Files".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt med att högerklicka på en PSD-fil och välja Öppna med och så leta upp just 32-bitars-varianten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var det första jag testade. Men eftersom redan 64-Bit versionen ligger där så verkar den inte känna av 32-Bit. För när jag väljer 32-Bit versionen alltså .exe filen i mappen så kommer ända samma program att öppna filen alltså "Photoshop" det står inget om någon versionen där!

Men nu så har jag avinstallerat PS CS4 och gått tillbaka till CS3 trots att det inte finns någon 64-Bit version där. Anledningen är att CS4 "kraschade" ibland vilket inte var så kul. Var även några andra "småbuggar". CS3 verkar mycket stabilare. Fast det sämsta med CS3 är att det tar över dubbla tiden att öppna många filer. Jag testade nämligen öppna 70st PSD filer och det tog 1 min i CS4 och minst 2,5 min i CS3.

Det skulle ändå vara kul att veta hur man löser ett sådant problem. Alltså det med standardprogram för en filtyp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...