Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsofts rätt att ta betalt


mikk

Rekommendera Poster

Hej
Jag har alltid haft mina datorer inställda för automatisk inläggning av MS-uppdateringar vilket har fungerat utmärkt i många år

Vid två tillfällen i vår har uppdateringarna lett till att mitt Outlook 2002 slutat fungera. Ikonen på skrivbordet har ersatts av 2003 (som jag naturligtvis inte kan ta mig in i eftersom det kräver serienr edyl). Jag kan inte längre skicka eller hämta mail. Inte heller besvara eller vb mail som ligger där. Jag tvingas mao använda OutlookExpress.

Första tillfället var i maj men jag "återfick" mitt 2002 efter nästa automatiska uppdatering. Däremot har felet alltså kvarstått sedan uppdateringstillfället 11 juni.

Jag har kontataktat MS men de kräver att jag ringer ett nummer där man tar betalt. "
Det jag möjligen kan erbjuda är ett betalärende för 665 kr,"  meddelar personen på Microsoft Customer Service.

Jag tycker det är helt orimligt att MS uppdateringar ska leda till att jag inte kan använda produkter som jag köpt av dem och att jag dessutom ska betala för att få produkten att fungera igen.

Vill mycket gärna höra dina synpunkter på denna, i mina ögon, absurda situation.
Eva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du har både Outlook XP och Outlook 2003 installerade. Troligen har du eller någon annan installerat en testversion av Outlook 2003. Jag har aldrig hört talas om att man kan få Outlook 2003 utan att installerat det. Kolla på Lägg till/ta bort i Kontrollpanelen och se om du har dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...