Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem vid nedladdning av filer


Tsigalko

Rekommendera Poster

Hej
För en tid sedan skaffade jag en ny dator och har sedan dess inte kunnat ladda ned filer från internet. Problemet gäller inte bara i Internet Explorer utan även i Firefox, Itunes med mera. Jag har testat att installera om Windows, (Vista Home Premium) men problemet kvarstår. Jag har också testat att stänga av både virusprogram och brandvägg utan framgång. Det som händer är att nedladdningen nästan alltid hänger sig någon gång under hämtningen och alltså stannar av helt.

Om det är någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det så skulle jag vara tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får du för resultat från http://www.bredbandskollen.se/, både hastigheter och svarstid är intressanta?
Vad är det meningen att din internethastighet ska vara?
Vad är det för typ av internetanslutning, ADSL, kabel-teve etc?
Har du någon router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 100 mbit fiberuppkoppling och en router. Det känns som om det inte borde vara något fel på uppkopplingen med tanke på att det fungerar problemfritt på två andra datorer i hemmet samt att det inte var något problem med min gamla dator. Jag ska också förtydliga att allt surfande fungerar som det ska, men det är just nedladdningen av filer som hänger sig. Jag har inte kunnat få fram nått resultat från bredbandskollen då samma problem uppstår där. Att testet hänger sig och därför får jag varken fram hastighet eller svarstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
DonTommasso


Hej
För en tid sedan skaffade jag en ny dator och har sedan dess inte kunnat ladda ned filer från internet. Problemet gäller inte bara i Internet Explorer utan även i Firefox, Itunes med mera. Jag har testat att installera om Windows, (Vista Home Premium) men problemet kvarstår. Jag har också testat att stänga av både virusprogram och brandvägg utan framgång. Det som händer är att nedladdningen nästan alltid hänger sig någon gång under hämtningen och alltså stannar av helt.

Om det är någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det så skulle jag vara tacksam för svar.

Mina tankar går till minneshanteringen på nåt sätt. Antingen de inbyggda minnesmodulerna eller minnescachen i Vistan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är kopplad med kabel till routern. Det borde inte vara infekterad då jag har antivirusprogram och brandvägg samt att problemet har funnits ända sedan jag började använda datorn.




Mina tankar går till minneshanteringen på nåt sätt. Antingen de inbyggda minnesmodulerna eller minnescachen i Vistan



Skulle du kunna utveckla vad som skulle kunna vara fel i så fall, och vad man kan göra för att åtgärda det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Bump. Jag lider fortfarande av detta problem så ifall det är någon som vet vad det kan bero på så är jag tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej<br/>För en tid sedan skaffade jag en ny dator och har sedan dess inte kunnat ladda ned filer från internet. Problemet gäller inte bara i Internet Explorer utan även i Firefox, Itunes med mera. Jag har testat att installera om Windows, (Vista Home Premium) men problemet kvarstår. Jag har också testat att stänga av både virusprogram och brandvägg utan framgång. Det som händer är att nedladdningen nästan alltid hänger sig någon gång under hämtningen och alltså stannar av helt.<br/><br/>Om det är någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det så skulle jag vara tacksam för svar.

Jag tror att felet ligger i din Internetanslutning. Kolla kablar, modem och eventuell router. Använder du WLAN eller trådat?

 

Använd om möjligt FTP vid nedladdning då det har stöd för att återuppta en avbruten nedladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ber om ursäkt för ett väldigt väldigt sent svar. Har inte haft tid för detta igen förrän nu men jag hoppas att det inte gör allt för mycket.

 

Har du hämtat nya drivrutiner från datortillverkarens webbplats?

 

Ja jag har de senaste drivrutinerna för alla komponenter som kan tänkas ha med problemet att göra.

 

Jag tror att felet ligger i din Internetanslutning. Kolla kablar, modem och eventuell router. Använder du WLAN eller trådat?

 

Använd om möjligt FTP vid nedladdning då det har stöd för att återuppta en avbruten nedladdning.

 

De är som de ska vad jag kan se. Alla dessa delar fungerade dessutom med min gamla dator så det känns som att problemet borde ha att göra med windows eller någon av komponenterna i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har de senaste drivrutinerna för alla komponenter som kan tänkas ha med problemet att göra.

Inkluderar det chipset-drivrutinen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste BIOS-versionen också?

 

Det är ju lite mot reglerna att reklamera datorn nu för det ska man ju göra snarast efter att man upptäcker ett fel.

 

Har du prövat att byta kablar och router-port med någon annan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste BIOS-versionen också?

 

Det är ju lite mot reglerna att reklamera datorn nu för det ska man ju göra snarast efter att man upptäcker ett fel.

 

Har du prövat att byta kablar och router-port med någon annan dator?

 

Ja, jag har den senaste BIOS-versionen. Tror inte att kablarna är problemet då det fungerade som det ska med min förra dator. Rätta mig om jag har fel men visst är det underligt att youtube, svt-play och allt surfande fungerar bra medan alla filhämtningar hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst är det underligt. Surfande är i och för sig så små filer så det hinner väl aldrig bli så mycket data som vid nedladdning av filer.

 

Kommer det något i loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när nedladdningen stoppar upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej<br/>För en tid sedan skaffade jag en ny dator och har sedan dess inte kunnat ladda ned filer från internet. Problemet gäller inte bara i Internet Explorer utan även i Firefox, Itunes med mera. Jag har testat att installera om Windows, (Vista Home Premium) men problemet kvarstår. Jag har också testat att stänga av både virusprogram och brandvägg utan framgång. Det som händer är att nedladdningen nästan alltid hänger sig någon gång under hämtningen och alltså stannar av helt.<br/><br/>Om det är någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det så skulle jag vara tacksam för svar.

 

 

En tanke är att det kan ha med VPN eller proxy att göra, om du använder det?!

Det kan ha en förmåga att ibland låsa alla nerladdningar, och kräver att man avinstallerar det och sedan reparerar nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst är det underligt. Surfande är i och för sig så små filer så det hinner väl aldrig bli så mycket data som vid nedladdning av filer.

 

Kommer det något i loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när nedladdningen stoppar upp?

 

Nej det gör det inte.

 

En tanke är att det kan ha med VPN eller proxy att göra, om du använder det?!

Det kan ha en förmåga att ibland låsa alla nerladdningar, och kräver att man avinstallerar det och sedan reparerar nätverket.

 

Nej jag använder varken proxy eller VPN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med hastigheten i bredbandskollen, installerade om windows 7 med drivrutins paket då försvann väll alla skit drivrutiner från Microsoft och alla krockar som har blivit mellan drivrutiner. Men jag fick de problemet en kväll att hela datorn hände sig när den skulle ladda ner varje gång(De var ett par dagar innan jag installerade om datorn). Fick installera ett nerladdnings program, så jag kunde starta där nerladdningen sluta (Blev skitjobbigt den kvällen).

 

Men om du har gjort allt rätt och har nya drivrutiner till nätverkschipet(så kan de vara inkompatibel med vista, på grund av att de inte finns rätt drivers). Eller datorn kom väll med vista?

 

Då har jag bara ett knep som står här nedan.

 

 

Har en lösning om inte hela datorn inte låser sig. Pausa nerladdningen och starta den igen vad händer då(har ibland blivit segt att ladda ner, då brukar detta funka).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...