Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den stora sajtfixartråden


Andreas Thors

Rekommendera Poster


Vi jobbar på att fixa sajten i IE6, men oavsett fix eller inte, så rekommenderar jag alla som kör den webbläsaren att uppgradera till 7:an eller 8:an. Dels för att många sajter numera helt struntar i att optimera för ie6, men framför allt eftersom den är säkrare...


Använder man Windows ME eller tidigare (det finns personer som gör det) så kan man inte använda version 7 eller 8. Det finns en del som använder det, om ändå inte så många.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar
pcforalla1.JPG
När jag är inne och kolla på sommarbilderna fungerar inte informationen om Smart. Dessutom är det en annan färg på bilderna än bakgrunden på alla sidor.

pcforalla2.JPG
Längst nere på alla sidor ser listan för nyhetsbreven liten konstigt ut.

pcforalla3.JPG
Som tidigare påpekats i annan tråd är fortfarande inte startsidan på smart korrekt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
fel.jpg

Jag undrar hur ni sköter er hemsida? Flera av sakerna som har påpekats av oss trogna läsare har ni inte lyckas få fungera ännu. Dessutom är forumet i beta-version efter 1½ år, vilket märks genom mitt exempel som är tagit idag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Trevligt att det har fixats en del av sakerna nu med sajten! Ler

Förut så fanns det på forum-sidorna en länk som hette Hjälp och ifrån hjälpen så kunde man komma till reglerna för forumet. Den kan jag inte hitta längre.

På PC för Allas förstasida finns fortfarande en länk till en tävling "

Tävla om 10 trådlösa fjärrstyrare!"

fast man ska tävla senast den 28 juli.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att det har fixats en del av sakerna nu med sajten! Ler

Förut så fanns det på forum-sidorna en länk som hette Hjälp och ifrån hjälpen så kunde man komma till reglerna för forumet. Den kan jag inte hitta längre.

På PC för Allas förstasida finns fortfarande en länk till en tävling "

Tävla om 10 trådlösa fjärrstyrare!"

fast man ska tävla senast den 28 juli.


Jag hittar inte en länk till reglerna. De finns dock kvar på http://pcforallasmart.idg.se/info/rules.jsp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fortfarande är det så att om jag är inne på forumet och klickar på IDG ikonen så länkas jag till förstasidan på forumet. Borde jag inte länkas till IDG:s startsida?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Fortfarande är det så att om jag är inne på forumet och klickar på IDG ikonen så länkas jag till förstasidan på forumet. Borde jag inte länkas till IDG:s startsida?


Jag har samma problem, i tisdags e-postade jag till pcforalla@idg.se och försökte få fram varför de inte fixar problemmen. Jag e-postade i början av augusti också men inte fått svar ännu från någon av breven. De verkar skita i att göra hemsidan snygg.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas, som startade den här tråden, var ju ansvarig för PC för Allas webbplats men han slutade ungefär första juli och den som ska ta över börjar inte förrän första september (tror jag det var) så för tillfället så finns det ingen som kan jobba med det. Fredrik Agrén står ju som ansvarig men han är ju framför allt chefredaktör för tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Förra veckan skickade jag ett brev till Fredrik Agren som skickade det vidare till den nya webbansvarige Anders Engström.  Jag har inte fått någon respons från honom.

Jag har idag e-postat till Anders Engström och hoppas att alla problem med hemsidan fixas, inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju ta några veckor bara att sätta sig in i hur koden fungerar, det är ju inte en liten vanlig hemsida det gäller, så det tar nog sin lilla tid innan man kan förvänta sig några ändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är rätt ställe att ta upp mitt problem, men jag hittar ingen möjlighet att öppna en ny tråd på Smart fast jag tror mig ha letat igenom alla möjligheter på sidan. Att skriva ett nytt inlägg i vilken tråd som helst är däremot inget problem.
Använder Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade ju varit bättre i en annan tråd, men men ...

Angående svaret på din fråga så har du ju kunnat det tidigare
http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=30&rootid=503997
men man får utgå från sidan som listar alla delforum
http://pcforallasmart.idg.se/forum/category.jsp
och där välja det delforum där ens fråga ska ligga och på den sida som kommer fram finns det då en knapp som heter "Skapa ny tråd" ovanför listan med alla befintliga trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Anders Engström
Förra veckan skickade jag ett brev till Fredrik Agren som skickade det vidare till den nya webbansvarige Anders Engström.  Jag har inte fått någon respons från honom.

Jag har idag e-postat till Anders Engström och hoppas att alla problem med hemsidan fixas, inom kort.


Hej Alexa och alla andra!
Ber om ursäkt för att det har varit dåligt med responsen på sistone.
Två personer har lämnat PFA, en har kommit in (jag), och det har varit lite fullt upp. Därför den sena responsen.

Ge mig gärna här nedan en lista med de värsta buggarna efter redesignen av sajten så ska jag göra mitt bästa för att beta av dem.

Mvh

Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet har lite för liten bred om man jämför med andra sidor
På forumet fungerar inte listan med Diskuteras just nu och Bloggat just nu.
Knappen Hjälp saknas på forumet
På forumlistan så är menyn ihop krymt
Anmällan till Nyhetsbrevet längst nere är fel placeras.
Listan med Papperstidningen är lite fel längst nere.
På forumet går IDG loggan till pcforallasmart.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte till någon Hjälp-knapp vare sig i Firefox eller Opera



Jag ser inte heller Logga in/Ut knappen, tror den fanns där förut också. Testat på Internet Explorer 8 och Firefox 3.5 på Windows XP SP3 och Windows Vista SP2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "hittat" två fel som har varit på sajten ganska länge:




Överskrifterna är inte i linje med spalterna
Skärmklipp4654654.JPG

Och jag antar att denna bilden talar för sig själv

Skärmklipp79879846543513.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borjar bli jobbigt, Har opera och lagt in svar här men nu verkar länk valet dött ser endast vit ruta

har sett bättre tider.....Gråter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...