Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gamla utseendet


Alexa

Rekommendera Poster

Märkte idag att Pc för alla gjort om utseendet på hemsidan men inte på forumet. Kommer det nya utseendet till forumet? Jag märkte också att cssn fungerar inte heller på alla sidor heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Forumet visas fel precis som det gjorde för ett tag sen och det nya utseendet på Pc För Alla gillar jag inte alls. Sidan har dessutom blivit mycket segare att ladda för mig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag tycker det nya utseendet blev bra. Öppet, lättöverskådligt och inbjudande.

Visst, det kommer att ta lite tid att vänja sig men lite förnyelse skadar inte.

Sidan har också blivit segare att ladda hos mej.

Hoppas att det kommer mer nyheter än bara utseendet!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det jag inte gillar med det nya utseendet är uppläget av artiklarna på första sidan. Nu kan man högst se 5 artiklar, 5 tester och 5 skolor varför inte ha samma upplägg på dom som förut att all radas upp med senaste först.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Som ni har märkt håller vi på och snickrar om lite... Det är jättebra om ni säger till när hittar ställen som inte fungerar, så kan vi fixa snabbare!
Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


fel.JPG

Jag sitter nu vid en dator med Windows XP SP3 och Explorer 8 med upplösning 1024x768 och slutet av texten på samtliga boxar i den andra boxen syns inte tillräckligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser




Jag sitter nu vid en dator med Windows XP SP3 och Explorer 8 med upplösning 1024x768 och slutet av texten på samtliga boxar i den andra boxen syns inte tillräckligt bra.



Ser nu att det problemet verkar vara fixat, fast nu är det istället ett vitt fält högst upp. Precis ovanför texten stor fototävling, Den röda skylten borde vara allra högst upp så man slipper den vita randen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Forumet ser lite bättre ut nu. Till vänster om varje knapp uppe i menyn på forumet finns det en liten röd pil t.ex till vänster om profil knappen. Dom pilarna tycker jag inte alls passar in, tycker ni borde ta bort dom helt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det finns två stycken windows i menyn. Den lilla menyn som finns under pc för alla loggan har först ett "windows" som tredje alternativ från vänster sen om man går till "mer" som är längst åt höger så finns det ett till "windows" i drop down menyn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Forumet ser lite bättre ut nu. Till vänster om varje knapp uppe i menyn på forumet finns det en liten röd pil t.ex till vänster om profil knappen. Dom pilarna tycker jag inte alls passar in, tycker ni borde ta bort dom helt.


Hmm tycker det oxå....dem e lite tråkiga.

Annars tycker jag att det nya utseendet ser bra ut...Hoppas bara att forumets utseende ändras oxå....Dans
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu så ser forumet ut så här för mig:

Skärmklipp.PNG

Ser ju något konstigt ut med det mörka fältet till höger om tråden.
Fireofox 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har märkt att den här röda pilen som jag nämnde förut finns lite överallt, i bildspel, i menyerna i varje grupp här på forumet. Det ser verkligen inte snyggt ut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Har märkt att den här röda pilen som jag nämnde förut finns lite överallt, i bildspel, i menyerna i varje grupp här på forumet. Det ser verkligen inte snyggt ut.

Normalt så vet man ju att det är länkar när något är understruket, det behöver ju inte poängteras med någon sorts liten konstig dubbelpil.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Startsidan ser ju bra ut, men där jag befinner mig nu, behövs utseendet förbättras.

Länkraden efter loggan PCFÖRALLA:
Övre raden, länkar till sidor som är OK. Nedre raden länkar till sidor som atingen inte är färdiga, eller behöver åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Tack för all feedback! Vi sliter som djur för att hinna fixa alla magiska buggar och skavanker som dyker upp från ingenstans. Forumet ska såklart också fixas!
Fortsätt gärna rapportera fel ni hittar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu så ser forumet ut så här för mig:



Ser ju något konstigt ut med det mörka fältet till höger om tråden.
Fireofox 3


samma för mig med ie8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas @ PC för Alla, 2009-06-23, 16:02
Tack för all feedback! Vi sliter som djur för att hinna fixa alla magiska buggar och skavanker som dyker upp från ingenstans. Forumet ska såklart också fixas!
Fortsätt gärna rapportera fel ni hittar!


Några av huvudsidorna som Hotspotkartan och Tävlingar ser inte riktig korrekta ut. Och spelsidan på http://pcforalla.idg.se/2.8354?ref=vmeny7 ser verkligen konstig ut samt arkaden på http://arkaden.pcforalla.idg.se/ Likdant är det med sidan där sökresultaten presenteras.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

927 @ 2009-06-23, 16:41
Cecilia @ 2009-06-23, 15:10
Just nu så ser forumet ut så här för mig:



Ser ju något konstigt ut med det mörka fältet till höger om tråden.
Fireofox 3


samma för mig med ie8


samma för mig med ie8,google chrome,och firefox 3
men de blir ju ljusare ju längre ner på sidan man kommer
och nu såg jag att dem fula pilarna e borta oxå
Rock-apa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara jag som tycker att det är lite iriterande att det inte finns någon fin liten knapp på förstasidan som tar en direkt till forumet eller är det bara jag som har missat den just nu klickar jag på en av trådarna som finns med på förstasidan och sen forum för att hitta rätt. jag vet att man kan klicka på support också men hur många som inte sitter här hella dagarna hittar rätt ( de tror väl att man kan rapotera fel med sidan där) jag skulle vilja ha en fin liten meny plats som heter forum precis som det finns nyheter, test, skolor osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara jag som tycker att det är lite iriterande att det inte finns någon fin liten knapp på förstasidan som tar en direkt till forumet eller är det bara jag som har missat den just nu klickar jag på en av trådarna som finns med på förstasidan och sen forum för att hitta rätt. jag vet att man kan klicka på support också men hur många som inte sitter här hella dagarna hittar rätt ( de tror väl att man kan rapotera fel med sidan där) jag skulle vilja ha en fin liten meny plats som heter forum precis som det finns nyheter, test, skolor osv


foru,.jpg

Det finns en knapp som leder direkt till forumet klicka på diskuteras just nu på höger sida.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...