Just nu i M3-nätverket
Jump to content

NSSstub

Attas

Recommended Posts

Har med alla medel försökt få bort ett program som heter NSSstub. Vet inte var det kom ifrån. Helt plötsligt så dyker det bara upp en Ikon på skrivbordet (genväg) och ett program är installerat.
Hur får jag bort skiten?

nssstub.jpg

Tack esd. Hjälp till en viss del. Det står på engelska och med Google översätt står det så här;

Men om du vill ta bort det måste du göra en del arbete.

Ta bort det här verkligen kan vara en smärta eftersom det tenderar att
installera efter att du startar om din dator.
Att helt ta bort det från ditt system bör du göra följande:

Avinstallera Norton Security Scan via Lägg till / ta bort program:
Start -> Kontrollpanelen -> Lägg till / ta bort program (Program och funktioner i Vista)Radera NSSStub.exe från schemalagda aktiviteter: 

Start -> Kör -> skriv "compmgmt.msc / s" -> Systemverktyg -> Schemaläggaren -> Schemaläggaren LibraryDelete den NSSInstallation strängen från RunOnce registernyckel: 

Start -> Kör -> skriv "regedit" 

Om ditt system är 32-bitars: 
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ 
Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ RunOnce 

Om ditt system är 64-bitars: 
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ 
Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ RunOnce

Jag har Windows XP men vet inte om jag har 32 eller 64-bitars. Var kollar man det?
Behöver lite mer hjälp med detta att få bort NSSstub.

Förmodligen har du 32 bits OS. Men ladda ner det här programet: http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.125662 om du har 32 eller 64 ska stå om du klickar på operating system och sen kolla på den första eller andra raden.

Fanns det en process som hette nssstub.exe om du öppna aktivitetshanteraren och väljer fliken processer?

Jag gjorde så här istället.

Gick in på sök, letade upp allt som hade med NSSstub att göra och raderade det.

Sen gick jag till > Tillbehör > Systemverktyg > Schemalagda aktiviteter > NSSstub > Egenskaper och raderade allt.

Det verkar som det försvunnit nu.

Men jag undrar fortfarande, var kollar man vilket man har 32 eller 64-bitars?

om du har 32 eller 64 ska stå om du klickar på operating system och sen kolla på den första eller andra raden.

På första raden står: Windows XP Professionell Service Pack 2
På andra raden står: Terminal Services in Remote Adim Mode, Multiprocessor Free, OEM-Version

Men jag hittade något under System Slots: Data Bus Width 32 bits

Fanns det en process som hette nssstub.exe om du öppna aktivitetshanteraren och väljer fliken processer?

Där fanns ingenting som heter nssstub.exe. Det försvann nog när jag raderade allt i schemalagda aktiviteter.

Har testat flera olika program som visar information om datorn men ingen verkar vilja visa om det är 32 eller 64 bit os.

I vista kan man se det direkt i windows om man har 32 eller 64 bit, men har kollat i xp och det går inte att göra det där.

Men tror nog att du har fått bort hela programet nu.

Det med data bus width som du skrev är i vilken bandvidd databussarna i datorn arbetar i.

Tack för hjälpen. Ja, vi får väl hoppas att det är borta nu. Väldigt irriterande när det installeras annat i smyg som man inte vill ha. Detta (NSSstub) följde nog med vid en uppdatering av Adobe Shockware Player.

• 2 months later...

Ursäkta en lekmans fråga, men varför vill "alla" ta bort programmet NSSstub?
Gör det datorn sämre på något vis, eller?
I så fall får man väl ta bort det Fundersam

Alla program som står och går konstant i datorn (processer i aktivitetshanteraren) gör att datorn blir längsammare så därför är det bra om man har så lite program som möjligt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...