Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer 8


Noctula

Rekommendera Poster

Nu sitter jag här och river mitt hår igen.

Jag HATAR dom nya versionerna av Explorer där man inte själv får bestämma placeringen av menyrader och allt vad dom heter.

Explorer 8 skulle ge mer frihet än 7 var det någon som sa.

Kolla här:
http://public.fotki.com/DreamCloset/hm/web.html

Om jag vill vill flytta kommandofältet till höger med symboler (hemsida, feeds, e-post osv)
så den hamnar på samma rad (menyraden) som Arkiv, Redigera, Visa osv - HUR gör jag?
Jag klickar och drar men det går inte att flytta dom dit jag vill ha dom.
Verktygsfälten är inte låsta.

Som det blir nu så blir det ju en massa tomma fält som stjäl utrymmet på skärmen.
Skulle gott och väl räcka med att ha allt på en och samma rad.

Verktygsfälten är inte låsta.

Nej tack vet jag Explorer 6 där man kan klicka och dra saker precis där man själv vill ha.
Sen skiter jag i att folk säger att den inte är säker längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan dölja menyraden så du får fram den med alt-tagneten sen kan du ta bort bokmärksfätet om du önskar så det bara blir två rader. Köper du en ny dator idag får du minst Internet Explorer 7, tiden utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Noctula!

Det bästa för dig, väntar bak hönet. När du köper en ny dator inom en snar framtid, så finns inte webbläsaren med. Detta gäller i nya Windows 7 som kommer på datorer i höst. så din önskan går snart i uppfyllelse, du få då välja vilken webbläsare du själv vill ha och måste också själv installera en sådan. Microsoft har alltså valt att inte ha någon typ IE8 eller vad den heter med i systemet.

Bra va?

Så du kanske får behålla din 6:a! Eller någon annan du själv väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noctula!

Det bästa för dig, väntar bak hönet. När du köper en ny dator inom en snar framtid, så finns inte webbläsaren med. Detta gäller i nya Windows 7 som kommer på datorer i höst. så din önskan går snart i uppfyllelse, du få då välja vilken webbläsare du själv vill ha och måste också själv installera en sådan. Microsoft har alltså valt att inte ha någon typ IE8 eller vad den heter med i systemet.

Bra va?

Så du kanske får behålla din 6:a! Eller någon annan du själv väljer.



En fråga Olle M. Hur får jag tag på en webläsare,när jag inte kommer ut på nätet. Eftersom ingen webläsare följer med en ny dator med Windows installerat.
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Essin!

Det ska följa med på skiva eller så ligger det på disken, men du får själv ombesörja installationen. Det är sagt så, enligt dom bulletiner jag läst, på så sätt, får alla sin vilja fram som hatar Microsoft. På något sätt kommer det säkert att finnas på dom skivor som en del tidningar ger ut, eller så får men en singelskiva med bara webbläsare, när man köper datorn. Webbläsar finns det ju en uppsjö idag av.

Dom portabla funkar bäst, som du kan ha på ett USB-minne men dom går även att köra i en mapp på daton. IE7 finns som portabel och alla dom andra Safari, Opera, Firefoxen, Chrome, mm.

Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ie8 och flikarna/fönstren ligger ju i samma rad som kommandofältet så jag vet inte riktigt hur du menar med en massa tomma fällt. mindre än tre fält är svårt att undgå, hur det så ut i 6an minns jag faktiskt inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 6:an har man ju inga flikar som tar upp utrymme. I 8:an så är det ju meningen att det utrymme som är till vänster om knapparna och som ser tomt ut på den länkade bilden ska vara fyllt med flikar.

I Firefox så kan man ju få bara 2 rader om man inte har några flikar:

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att få bara två fält.


inkl menyraden?

Nej inte med menyraden, men den kan man dölja och få fram med alt-tangeten. Det är standard i Vista och Windows 7.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...