Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

långsam inloggning


marika52

Rekommendera Poster

Både jag och datorn har överlevt formateringen! Tack för all hjälp jag fick!
Nu har jag en snabb och trevlig dator.
Bara ett kitet problem. Jag har installerat Office 2003, hade det innan också. Men nu gör den lite konstiga saker. Om jag gör en excel-dokument, och högerklickar, klickar på skicka till e-postmottagare. Då brukar Outlok skicka mailet. Men nu kommer Outlok Express upp. Vet inte varför, jag vill inte använda det. Har jag gjort något fel vid installationen av Office?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Marika!
Har du lust att berätta hur du gick till väga vid ominstallationen? Jag funderar på att göra samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först har jag sparat alla filer som jag ville ha kvar på en CD skiva.
Sen tog jag formateringskivan som i mitt fall heter HP Restore Plus och öppnade den. Där hittade jag något som heter något  som formatering (minns inte riktig nemnet). Klickade på den och efteråt bara följt anvisningarna på skärmen. Det tog lite tid, men man fick anvisning hela tiden om vad som ska göras. När det var färdig, så har jag lagt tillbaka alla mina gamla filer jag sparade på CD skiva. Efter några timmar var allt färdig.
Hoppas att du har lika mycket tur som jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både jag och datorn har överlevt formateringen! Tack för all hjälp jag fick!
Nu har jag en snabb och trevlig dator.
Bara ett kitet problem. Jag har installerat Office 2003, hade det innan också. Men nu gör den lite konstiga saker. Om jag gör en excel-dokument, och högerklickar, klickar på skicka till e-postmottagare. Då brukar Outlok skicka mailet. Men nu kommer Outlok Express upp. Vet inte varför, jag vill inte använda det. Har jag gjort något fel vid installationen av Office?

Kul!

Jag använder vare sig Outlook eller Outlook Express men se om du någonstans i Outlooks inställningar hittar något om att du vill välja Outlook som standardprogram.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Verktyg - Internetalternativ - Program i Explorer kan man i fältet för e-post välja att markera den e-post man vill ha som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips jag fick av er!
Nu fungerar allt som det ska, jag har hittat felet med Office inställningen också. Jag, som trodde att jag inte vet nånting om datorer! Ja, det tror jag nu också, men man lär sig ändå litegrann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...