Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Metod för att mejla 20MB+ filer


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!
Jag har försökt att mejla 2 videofiler på totalt 29,9MB i ett mejl, men det funkar inte eftersom de är för stora... Har försökt att komprimera filerna till olika format i Zipgenius, men det räcker inte: Komprimeringen tar bara bort typ 0,2MB! (dåligt tycker jag)
Anyway, hur ska jag göra? Finns det nåt bättre program kanske?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att mottagaren kan ha begränsad storlek på sin e-postserver. Kanske värt att kika på en sida där du kan lägga upp filen (ex. diino) och skicka länken till mottagaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.skickafilen.se/  är mycket bra. Har haft stor nytta av den för det finns inga mail som klarar de 10MB som utlovas. Har aldrig lyckats maila något över 3,8MB.

Det taskiga med skickafilen är att det går bara att öppna filen en gång.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skickafilen.se verkar väl rätt bra, men vad menas med att man kan använda pinkod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns ju massor med olika file hosts, en annan svensk är fuskbugg och två enkla snabba på engelska är speedyshare och speedy-share

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.skickafilen.se/  är mycket bra. Har haft stor nytta av den för det finns inga mail som klarar de 10MB som utlovas. Har aldrig lyckats maila något över 3,8MB.

Det taskiga med skickafilen är att det går bara att öppna filen en gång.


jag skicka en 9 mb fil till min gmail utan problem nyss (egenskaper på mailet var 12 mb)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

927: "jag skicka en 9 mb fil till min gmail utan problem nyss (egenskaper på mailet var 12 mb)"

Är nog OK med gmail men man kan inte skaffa ny mailadress hela tiden. Har Yahoo och Live (Hotmail) men de klarar inte av så stora filer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attas @ 2009-06-21, 15:12
927: "jag skicka en 9 mb fil till min gmail utan problem nyss (egenskaper på mailet var 12 mb)"

Är nog OK med gmail men man kan inte skaffa ny mailadress hela tiden. Har Yahoo och Live (Hotmail) men de klarar inte av så stora filer.


jodå, det är aldrig mindre än 10 mb. jag mailat mp3 på 7,75 mb till min hotmail
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...