Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Random/shuffle i MP3-spelare


crummond

Rekommendera Poster

Jag har en Iriver H10 6gb-varianten. Den har fungerat bra och ljudkvalitén är helt ok. Nu börjar den, efter drygt tre tappra år, minska i batteritid. Har funderingar att köpa någon ny spelare, men det jag undrar över hur random fungerar i andra (eller nyare) spelare och ifall vad ni har för erfarenheter?
Min spelare är värdelös när det gäller random. Som exempel har jag runt 350 låtar i spelare, varav 15 st är AC/DC. Vad min spelare verkar göra är att spela dessa låtar rätt frekvent. Vidare så verkar randomfunktionen välja ut vilka artister och låtar som ska spelas först , medan andra låtar inte spelas alls. Samtidigt så verkar spelaren "glömma" vilka låtar som har spelats när jag stänger av den eller sätter den på laddning.
Har haft två andra spelare som var precis värdelösa när det kom till random, där den ena hade ett utvalt mönster och spelade låtarna i samma ordning.
Jag gillar att köra lite slumpat, men jag undrar nu om någon annan har haft samma erfarenheter med sin spelare eller om någon har en spelare som har en bra random/shuffle-funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag har en Creative Zen som har random funktion som jag tycker fungerar väldigt bra sen har Creative enligt mig det bästa ljudet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack esd!
Testade min kusins Creative Zen och gillade den. Tyvärr slarvade han bort den, men ska ta en titt på Zen vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tänk på att det finns flera olika zen spelare. Det finns den som bara heter zen (det är den jag har) sen finns det zen x-fi som helt klart ger bäst ljud den finns även med trådlöst nätverk och så finns det zen mx som jag inte förstår varför dom släppte eftersom den är i princip likadan som zen spelaren.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...