Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dokument i Office


Hakke

Rekommendera Poster

Hej alla,
jag har ca 300 separata dokumet i ett ämne, skrivna i Word 2003. Jag vill kunna slå ihop dessa till ett enda stort dokument på 300 sidor för enklare utskrift men hittar inget sätt att göra detta på.
Vet någon om detta är möjligt och hur man i så fall bär sig åt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kräver lite jobb men visst kan du slå ihop dokumentet.
Börja med att öppna första delen i dokumentet, och om du vill kan du välja spara som för att ge dokumentet ett nytt namn (då har du originalet kvar ifall något går fel).
Ställ sedan markören i slutet av texten, gå till infoga-menyn och välj fil. Markera filen som ska infogas och klicka på knappen infoga. Sen flyttar du markören till slutet av dokumentet och gör om proceduren. Du kan även infoga flera filer på en gång, men jag tror inte att det kommer i någon särskild ordning när du gör det.
Vet inte om det finns något enklare sätt att göra detta på... försökte kolla i hjälpen utan att hitta något.

Ett annat sätt du kan göra det på är att ta ett nytt tomt dokument. Sedan öppnar du mappen du har dina filer i och drar dom in i det tomma dokumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har varit inne på de tankegångarna själv också.
Det är bara det att jag önskade mig ett bekvämare sätt att fixa det på. Men tydligen är inte Microsofts flaggskepp så avancerat som alla tycks tro.

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade runt på nätet om detta och det enda jag kunde hitta var att i office 2007 kunde du ta flera filer på en gång, så länge de var i bokstavsordning i mappen (alltså första filen läggs först i dokumentet och sedan följer de andra i den ördningen som filstrukturen). Jag provade detta, men fick inte det att fungera, men kan vara att jag provade bara på ett fåtal filer och ctrl-klickade på filerna. Kanske värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...