Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två olika grafik kort i samma dator ?


poppos

Rekommendera Poster

Hallå, jag undra om man kan ha två olika grafik kort i samma dator ?..

Grafik kort som sitter i datorn nu är en ( e-Geforce 8600GTS  superclocked).

Och jag undra om jag kan stoppa in Min andra grafik kort ( Gainward 8500gt BLISS )? i samma dator och modekort som sitter i stödjer SLI det är en (Asus M2N-SLIDELUXE)


Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

hej poppos jag tror inte nvidia stöds för två olika grafik kort. sli är bara med samma model. nvidia har gjort visst crossbrand (märke) t.ex asus och gainward och så vidare men måste ha samma model om det är 8600gts då ska din gainward va oxå 8600gts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tack för hjälpen, det blir och köpa nytt modekort och graffe xD  dom har ju slutat sälja PCI-express 1,0/1,1.. nu när man behöver :( men men tack ändån !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt att blanda PCI-express version 1.x och 2.



Hallå, Cecillia så du säger att jag kan köra en PCI-Express 2,0 grafikkort på ett modekort som stödjer  PCI-Express 1,0.. ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Hallå, Cecillia så du säger att jag kan köra en PCI-Express 2,0 grafikkort på ett modekort som stödjer  PCI-Express 1,0.. ?

Ja, det ska fungera. Kortet kommer att prestera lite sämre men fungera utmärkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Hallå, Cecillia så du säger att jag kan köra en PCI-Express 2,0 grafikkort på ett modekort som stödjer  PCI-Express 1,0.. ?

Ja, det ska fungera. Kortet kommer att prestera lite sämre men fungera utmärkt.


Okeej TACK Cecillia !! du rädda min dag =) !  tack tack !
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå igen jag har bara en fråga till (A)  kan jag ha denna i min dator ?

 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=448613&view=detailed#ProductTabs

jag har en Hiper nätaggregar 580W.  där står (Rekommenderad strömförsörjning 500W )

Tack i förhand :D



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara den totala effekten man behöver titta på utan även hur mycket ström som nätaggregatet kan leverara på 12V eftersom det är ström på den spänningen som grafikkort behöver. Det ser ut som att GeForce GTS 250 behöver 24 A på 12V enligt
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=512-P3-1150-TR&family=GeForce%20200%20Series%20Family

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara den totala effekten man behöver titta på utan även hur mycket ström som nätaggregatet kan leverara på 12V eftersom det är ström på den spänningen som grafikkort behöver. Det ser ut som att GeForce GTS 250 behöver 24 A på 12V enligt
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=512-P3-1150-TR&family=GeForce%20200%20Series%20Family


Okeej, tack :D då vet jag :D  då blir det inte GTS50 ;) men tack ! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...