Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den bästa kameran?


Crille_

Rekommendera Poster

Jag ska köpa mig en ny kamera och har konstaterat att jag inte vill ha en systemkamera då de är alldeles för klumpiga.

Jag vet att "bäst kamera" är upp till var och en, men jag vill ha en kompaktkamera som tar så bra bilder som möjligt, för att vara kompakt vill säga.


Jag har tittat på en Canon PowerShot SX200 IS som jag tycker verkar bra, men skulle vara kul att höra om någon har erfarenhet av denna kamera, eller har andra alternativ, jag är öppen för alla alternativ.

Kanske även ska påpeka att jag inte är något proffs, men vill som sagt ha en riktigt bra kamera då jag ska resa utomlands.

Ha en bra dag!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det är en mycket bra kamera du länkar till. Om du köper den tror jag att du skulle bli väldigt nöjd. Har hört från många håll att den ska vara väldigt bra.

Men det finns en Panasonic i samma klass som är minst lika bra http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=394733

Både Canon och Panasonic kamerorna är väldigt lika varandra det är mest en smak sak vilken man väljer och båda har fått många priser och bra omdömen.

Jag kan inte direkt säga vilken kamera du ska välja men jag tycker att i den här lite större kompaktkamera klassen så finns det bara två alternativ och det är Canon Powershot SX200 IS och Panasonic Lumix DMC-TZ7.

Jag skulle rekomendera att du går till en butik där dom har kamerorna utställda och så testar du dom här två modellerna. Då vet man att man kommer att gilla det man köper.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...