Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Http error 12031


Gäst Cthulu, Cthulu

Rekommendera Poster

Gäst Cthulu, Cthulu

Hej!

Fick nyligen Http error 12031. Jag har nu löst det men tänkte att jag skulle dela med mig av lösningarna till er!
Effekten av det här var att jag inte kunda använda min browser (ex IE 7 och Firefox 3), men jag kunde logga in på msn, skype och komma åt andra datorer i nätverket.
Det första lösningen jag hittade var att skriva följande i CMD (Start -> kör -> cmd.exe)

cd\
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Det den här gjorde var att den i princip ominstallerade TCP protocollet och skrev om registervärdena:
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DHCP\Parameters\

Det här fungerade inte alls för mig, men har gjort det för vissa andra.

Sedan prövade jag med systemåterställning (hade nyligen installerat software distribution service 3.0 med windows update, som många andra haft problem med).
Det här hjälpte inte heller, men har hjälpt andra.
Jag prövade nu kommandot "ipconfig /renew" i CMD, men det fungerade inte heller.

Sen lyckades jag hitta en lösning till, WinSock XP Fix (http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html).
Det här löste först inte heller problemet för mig, men har igen hjälpt många andra. Startade om. När jag hade kört den hade jag fått en par "häv blockering" meddelanden från olika program som jag kör men inte hunnit klickat på, så jag provade köra den igen och den här gången vara hastig med att häva det. Startade om. Nu fungerar internet.

Nu skriker Trent Micro Internet Security efter min uppmärksamhet, den gnäller över att branväggen är avstängd. Det här var egentligen inte min dator så jag reagerar "Jasså? Men då lägger vi igång de då" Fel val.
Brandväggen sabbar anslutningen igen, vägrar bli avstängd via Aktivitetshanteraren och drar nu massor med processorkraft.
Så jag startar om datorn, tack och lov är brandväggen inaktiverad igen, även om programmet laddar i 10-15 minuter, utan att dra kraft, tills den i 1 minut drog 70% och laddade färdigt.


Lösningen på problem f*n var alltså att stänga av Trend Micro.
Kör inte skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...