Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet på min Acer netbook/minipc funkar ej, vad göra?


RebeccaH

Rekommendera Poster

För några dagar sen surfade jag på internet (när jag var hemma) med min miniPC.
Men nu ansluts jag inte automatiskt när jag klickar på Firefox/internet...

De är en ikon med två små datorer med att rött kryss nere i högra hörnet av skärmen...

När man högerklickar står det "Inställningar" och "Om".
När man vänsterklickar står det "Anslutningshanteraren" och det syns även en länk som heter "Trådlöst nätverk" <--denna länk är dock ljusgrå och oklickbar).


Vad kan jag göra?

MVH Rebecca

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur en sån kabel ser ut eller om jag har nån Rodna
(Internet på den stationära datorn funkar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den stationära datorn internet via det trådlösa nätverket eller via en nätverkskabel?
Går det att flytta nätverkskabeln (om nu den stationära har en sådan) till den bärbara, dvs har den bärbara en sådan kontakt?

Om du startar Enhetshanteraren i den bärbara (högerklick på Den här datorn - Hantera), finns det då något under Nätverkskort och vad i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min stationära vanliga dator har internet via nätverkskabel.

Provade att sätta i en nätverkskabel och då funkade den lilla bärbara datan till slut.
Dock fungerar den ej trådlöst...

Har ej Windows på den lilla bärbara, den kom med Linux/Firefox så kan ej hitta nån ikon som heter Enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Enhetshanteraren är ett Windows-program och tyvärr så vet jag nog inte hur man kollar upp vad din Linux-distribution anser att det finns för hårdvara i datorn och hur den fungerar. Men då är väl inte datorn så gammal utan det borde finnas support/reklamationsrätt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med Acer Netbook, men på flera bärbara sitter av- och på-knappen lite dumt och jag vet några (bl.a. jag själv) som har kommit åt knappen och stängt av den trådlösa uppkopplingen. Kanske det som är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det finns en ruta som heter "Nätverk"  under "Internet"
öppna den och se så bocken för trådlösa nätverk är förbockad
prova där och gör en sökning(ev så får man starta därifrån för att
sen gå in på internet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...