Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Swap.temp filer i Temp-mappen

sjoholm.medlem

Recommended Posts

sjoholm.medlem

Hej.

Min Temp-mapp brukar efter rensning i CCleaner var helt tom, men nu har jag plötsligt fått en massa filer som heter typ IUJ391815507131526665Swap.temp

De går inte bort efter rensning i Diskrensning i Windows eller med CCleaner. Det enda nytt jag gjort är att jag provade ladda upp bilder på Facebook med deras avancerade Java-baserade uppladdningsverktyg.

Vad är dessa filer? Kan jag manuellt ta bort dem? Det är hundratals och väger tillsammans nästan 500 mb. Datorn fungerar som den ska men det stör mig att ha fått en massa skit i en i övrigt ren dator.

Snälla, någon som vet, hjälp mig!

Mvh,
Peter

Guest ollemunter

Normalt slutar ju temp-filer på namnet.tmp Pröva och lägg dom i en annan mapp, innan du tar bort, eller ta bort en del, då hamnar dom ju i papperskorgen och kan återbördas om något program behöver dom. Själv skulle jag plocka bort skiten helt utan prut.

Eller vänta ett par dagar efter upptäckten och se vad som händer, sedan kan du ta bort dom.

När jag googlar på Swap.temp så dyker det upp mycket som handlar om bildredigeringsprogrammet Gimp. Är det något du använder?

Går det att ta bort filerna efter en omstart av datorn?

sjoholm.medlem

Jag har Gimp installerat men inte använt det på flera månader, utan datumet på dessa filer är samma kväll och det enda jag gjorde då, under ett par timmar, var att lägga upp bilder på Facebook med deras javabaserade filhämtningsprogram. Det var strul den kvällen och jag fick göra ett par försök innan det lyckades.

Guest ollemunter

Har alltid tempmappen på skrivbordet (genväg) för att snabbt kunna kolla och det händer ju ibland att sånt här dyker upp, men inte denna mängd som sjoholm säger.

CCleaner brukar ju ta bort allt, om man bockar ur 48 timmar på inställningarna.

sjoholm.medlem

Ollemunter!

Du är otrolig! Ha ha, tillåt mig garva åt mig själv och glädjas över din oerhört gedigna kunskap.
Självklart hade du rätt igen, jag hade inte tänkt på 48 timmarsundantaget i CCleaner! Så enkelt.
Tack Ollemunter, vips så var de borta.
Man lär så länge man lever.

Mvh,
Peter

Guest ollemunter

sjoholm.medlem!

Men det händer ju ibland, att du också får upp en ruta, där det står att: "tar du bort dessa filer kommer vissa program att sluta fungera" antar att du sett den uppmaningen och vad gör du då?

Och hur många gånger har man inte stirrat på några filer i tmp-mappen och undrat.

Då är det skönt att CCleaner finns, man överlämnar hela problematiken till progammet.

Och slipper ha dåligt samvete. 

Här skulle en gla gubbe vara, men det funkar ju inte?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...