Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kontroll av drivrutiner

Sim

Recommended Posts

Hej!
Jag försöker hitta ett bra och billigt program som kontrollerar drivrutinerna och hämtar de senaste versionerna för uppdatering. Tacksam för förslag. Är t.ex. Driver Genius för 30 dollar pålitligt och bra? Vad har ni för erfarenhet av detta eller andra program?
Tack

Min erfarenhet är att alla sådana program inte är mycket att hänga i julgranen, det är inget som slår ens egna kontroll på tillverkarens webbplats.

Everest visar allt som finns i datorn, men det kan inte säga om drivrutinerna är gamla och kan inte uppdatera drivrutinerna automatiskt, vilket är det jag vill.

• 5 months later...

Jag har köpt licens på DriverMax, vilket jag provade en period och det fungerade bra. Licensen kan användas på flera datorer. Se bara till att  uppdatera några drivrutiner i taget och att dessa är signerade (går att ställa in). Det går att ta backup på alla drivrutiner man har initialt eller när man vill.

• 2 weeks later...
Driver Genius är ganska okej men WinDriverGhost 3.0 är helt suveränt du kan även ta en backup av alla drivrutiner på din dator och bränna på en CD. Väldigt praktiskt vid en ominstallation av datorn.
Först återställer man drivrutinerna och sedan updaterar man dem det sparar massor av tid mot att installera alla drivrutiner en och en.
Man kan ju alltid uppdatera särskillda drvrutiner manuellt om man vill
Alltså WinDriverGhost rekomenderas å det varmaste
finns på http://www.zhangduo.com och kostar 25$ eller 28$ beroende på version

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...