Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda två bildsärmar tillsammans


UtmarksFrasse

Rekommendera Poster

UtmarksFrasse
Hej!
Hur gör man för att använda två bildskärmar i t.ex. Photoshop?

Tack på förhand!
Utmarksfrasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har datorns grafikkort två skärmutgångar?
Har du två bildskärmar?
Fungerar två bildskärmar i Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns det vanligtvis tre sätt (tror jag) att dela en bildskärm:
1. Klona, samma bild på både skärmarna. (tråkigt, jag vet)
2. Separata "skrivbord" (med separat upplösning)
3. Sträck ut skrämen. (ej så bra i många fall då mitt punkten hamnar mellan skärmarna, dock en bra grej om man har 3 skrärmar av samma modell)

Dock handlar allt om vad du har för grafikkort. Ofta är de ej intergreterade grafikkort som är bästa att använda.

Om du har två utgångar på ditt grafikkort så kopplar man in skrämarna sen så går du in på Bildskärmsinställningar - avancerat (tror jag) där finns ofta alternativ för hur du konfiguerar dina bildkärmar etc.

För just användningen av två skrämar i program, ofta blir det så att man kör olika program på olika bildskärmar. Dock finns det en del program som lämpar sig att köra på två bildskärmar... tex Adobes Redigeringsstudio (Glömt bort namnet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UtmarksFrasse
Det finns det vanligtvis tre sätt (tror jag) att dela en bildskärm:
1. Klona, samma bild på både skärmarna. (tråkigt, jag vet)
2. Separata "skrivbord" (med separat upplösning)
3. Sträck ut skrämen. (ej så bra i många fall då mitt punkten hamnar mellan skärmarna, dock en bra grej om man har 3 skrärmar av samma modell)

Dock handlar allt om vad du har för grafikkort. Ofta är de ej intergreterade grafikkort som är bästa att använda.

Om du har två utgångar på ditt grafikkort så kopplar man in skrämarna sen så går du in på Bildskärmsinställningar - avancerat (tror jag) där finns ofta alternativ för hur du konfiguerar dina bildkärmar etc.

För just användningen av två skrämar i program, ofta blir det så att man kör olika program på olika bildskärmar. Dock finns det en del program som lämpar sig att köra på två bildskärmar... tex Adobes Redigeringsstudio (Glömt bort namnet).



Hej!
Tack för svaret!
Jag har två utgångar i mitt grafikkort. Ska prova och se om det funkar.

Ha dé

Utmarksfrasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...