Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ikoner


kallekall

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har 11 partitioner i min dator. Av dessa försökte jag byta ikon på 10 av dem. (D, E, F, G, H, K, L, M, S och W. M och W ligger på en extern hårddisk och S ligger på en annan extern hårddisk.)

Jag försökte ändra ikonerna genom att skapa filen autorun.ini och i den skriva:

[autorun]
icon=icon.ico

och sen spara autorun.ini samt icon.ico i roten på respektive partition.

Jag har även fem anävndare på datorn, anna, helen, jocke, per och ville. Anna och helen är vanliga användarkonton medan jocke, per och ville är administratörskonton.

Problemet:Användarna helen och jocke ser inte de nya ikonerna. För de andra tre användarna fungerar det däremot utan problem.

Jag har tidigare haft Icon Package 4 installerat på datorn, men försökstiden gick ut så jag avinstallerade det för att istället lägga till ikonerna på det här sättet. Med Icon Package så ändrade jag bara ikonerna för D, E, F, G, H, K och L. De hårddiskarna har nu (för jocke och helen) "okänd filtyp"-ikon medan de övriga hårddiskarna har original ikonen. För per, anna och ville är däremot alla ikoner ändrade till de ikoner som jag vill ha.

Några förslag på hur jag ska göra för att fixa problemt för helen och jocke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar bara;
Hur många GB är din hårddisk på?
Hur stora är varje partition?
Varför har du så många partitioner?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar bara;
Hur många GB är din hårddisk på?
Hur stora är varje partition?
Varför har du så många partitioner?


Har sex fysiska hårddiskar, och fem av dem är uppdelade i två partitioner. Så 5*2+1 Partitioner mad andra ord.

Varför jag har uppdelat beror delvis på att hårddiskarna var så när jag stoppade i dem men även för att det är smidigt att låta varje person i familjen ha en egen partition med sina egna grejer på. På så sätt blir det inte en person som fyller upp allt utrymme med sina grejer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...