Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 8 - Sökleverantör


FluH

Rekommendera Poster

Jag blir inte klok på poängen med s k sökleverantörer. De påminner ju om Favoriter. Har dessutom inte fått någon ny sökleverantör att fungera.

Dessutom tycker jag att Internet Explorer 8 är segt, märkbart segare än IE 7. Kan man gå tillbaka till 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag har IE 8 och har en ruta längst upp till höger där kan man ställa in för sökleverantör.

Om du inte vill ha IE8 kvar gå till kontrollpanel-lägg till ta bort program välj i listan IE8 flik ta bort..Klart..


i internetalternativ i kontrollpanelen kan du göra så här för att lägga till sökleverantör som startsida (titta på nedre altternativ) välj använd aktuell då du surfat dit eller skriv in hela adressen  med http:!!
Annars sök på www.google.se gör den som startsida då kommer det att funka,..men annars tidigare förslag.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omdu tycker att det är långsamt så kan du ju ladda ner mozilla firefox, man kan dessutom snabba upp firefox rätt mycket och så finns det en massa addons (tillägg) som är rätt coola också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många användare som har installerat Internet Explorer 8 tycker att den går segt och tycker inte alls att surfupplevelsen är speciellt snabb. Flera rapporter på nätet visar att man genom att registrera en dll-fil kan åtgärda detta problem och snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt, i Windows XP, Windows Vista men även Windows 7. I Windows XP kör du nedanstående kommando i Start > Kör medan du i Windows Vista och Windows 7 söker upp cmd.exe i sökfältet i startmenyn och sedan högerklickar det och väljer "Kör som administratör". När du har kört kommandot nedan så startar du om din dator.

regsvr32 actxprxy.dll

Detta tips gäller för: Internet Explorer 8.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...