Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop-Toshiba


eld

Rekommendera Poster

hej,

Musen på  min datorn inte fungerar! jag tänkte att öppna min laptop och rena det hela? det känns att denhar för mycket damm under tangentbordet!

MVH,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

eld!

Städa under datorn. Torka och dammsug tangentbordet. Öppna datorn och använd topz, men dammsug även inne i datorn. Var försiktig, du kan vara statiskt, så bäst är att göra rent datorn, iförd endast kalsonger och barfota. Jorda av dig innan du börjar städa.

Köp CyberCleaner och ta bort sånt som inte dammsugaren klarar.

http://www.cyberclean.ch/

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammsuga inne i en bärbar är väl lite vådligt. Det blir ju väldigt svårt att vara säker på att man inte kommer åt något olämpligt eller råkar få fläkten att snurra så fort att lagren tar skada, så jag rekommenderar att man håller sig till tops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Cecilia!

Det verkade som om han var införstådd med problematiken och visst kan man använda dammsugaren om man är försiktig. Men är man teknisk okunnig, eller har tummen mitt i handen, ska man nog inte ens försöka öppna datorn. Då får väl vederbörande lämna bort datorn, till någon som kan det. Jag skrev att han skulle vara försiktig, vilket även innefattade materialet inne i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att det är så att eld är införstådd med det hela.

Men jag har lite svårt att se kopplingen mellan damm under tangentborden och en touchpad (mus?) som inte fungerar. Verkar mer som att drivrutinen behöver installeras om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...